به گزارش ایرنا امید حاجتی شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش بینی شده بود برای سال 1397 رقم 150 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بحث گرد و غبار در کشور و برق خوزستان در نظر گرفته شود که عمده این اعتبار به خوزستان اختصاص می یابد.
وی افزود: در اتفاقاتی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رخ داده بود ابهاماتی پیش آمد که با پیگیری انجام شده تایید، و تاییدیه رهبر معظم انقلاب نیز گرفته شده است و هیچ مشکلی برای پرداخت آن وجود ندارد.
حاجتی با اشاره به اینکه بودجه سال 1397 نیز تقریبا بسته شده گفت: در کل کشور تنها 2 استان در میزان اعتبار تخصیص یافته در بودجه افزایش دارند که یکی از این 2 خوزستان است.

** استفاده از سرمایه گذار خارجی در ساخت پتروشیمی ایذه
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: یک شرکت سرمایه گذار ترکی – آلمانی برای ساخت پتروشیمی در ایذه سرمایه گذاری می کنند؛ این شرکت از دسته سرمایه گذاران مستقیم است که عمده سرمایه طرح را تامین می کند.
حاجتی افزود: پروژه پتروشیمی ایذه بخشی از مشکلات بیکاری جوانان ایذه در شرق خوزستان را برطرف می کند که در کارگروه آمایش خوزستان بررسی و موافقت شد با رعایت استاندارد های محیط زیست اجرا شود.
وی گفت: امروز در شورای برنامه ریزی خوزستان نیز اجرای این پروژه مصوب شد و یک مرحله دیگر از مصوبات استانی این طرح در کارگروه زیربنایی در خصوص اختصاص زمین باقی مانده که در دو هفته آینده بررسی و پس از تصویب به وزارت صنعت و معدن ارایه می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان افزود: ایجاد صنایع پایین دستی و میان دستی در این پروژه اشتغال خوبی را در منطقه ایجاد می کند.
7158/ 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.