مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اشعار و ترانه‌های مرحوم افشین یداللهی در تاریخ شعر و ادبیات ایران جاودانه خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند در آیین پایانی جایزه ادبی افشین یداللهی که در تالار اجتماعات گیت بوستان برگزار شد، گفت: ترانه‌ها و اشعار این شاعر و ترانه‌سرای فقید همیشه در تاریخ شعر و ادبیات ایران جاودانه خواهد ماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تقدیر از شاعران و هنرمندان حاضر در این مراسم افزود: چه کسی در دوره معاصر بیشتر از مرحوم افشین یداللهی در حوزه شعر و ترانه به موضوع وطن پرداخته است. شکوهمندترین ترانه‌های ملی، وطنی را می‌توان در سروده‌‌های وی مشاهده کرد که این ترانه‌‌ها باعث تحریک احساسات و تهیج عواطف شنونده می‌شوند.

جوروند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شاعران در حوزه شعر فعالیت می‌کنند، افزود: سرودن ترانه به مراتب دشوارتر از سرودن شعر است که مرحوم یداللهی این قابلیت را داشت که هم در زمینه شعر و هم در زمینه ترانه فعالیت چشمگیری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سروده‌‌های افشین یداللهی قابلیت موسیقیایی شدن را داشتند، اضافه کرد: می‌توان این قابلیت اشعار و ترانه‌‌های مرحوم یداللهی را وجه تمایزی میان وی با دیگر شاعران دانست.

در پایان از نفرات برگزیده شرکت‌کننده در این مراسم تقدیر و به رسم یاد بود جوایزی به آنها اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.