علی کرمی روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:کاهش بارندگی از ابتدای مهرماه تاکنون بر 17 هزار هکتار مزارع گندم،کلزا و جوی دیم این شهرستان تاثیر نامطلوبی داشته است بطوری که تاکنون 80 درصد این مزارع دچار خسارت شده اند و در صورت ادامه این روند امیدی به برداشت محصول از این مزارع دیم نیست.
وی با بیان اینکه خشکسالی بر مزارع آبی این شهرستان نیز تاثیر نامطلوبی گذاشته است ادامه داد:با توجه به کاهش حجم آب ورودی به دریاچه سد دز و تامین نشدن مقدار آب مورد نیاز ، مزارع آبی این شهرستان نیز دچار خسارت شده که میزان خسارت وارده در دست بررسی است.
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به اعمال محدودیت کشت محصولات در صورت ادامه این روند گفت:در حال حاضر نیز زمین های کشاورزی دزفول با مشکل کم آبی مواجه هستند و برخی مزارع به جای 2 بار آبیاری تاکنون به دلیل کمبود آب فقط یکبار آبیاری شده اند .
وی اظهار کرد:مشکل کم آبی در کلیه مناطق تحت پوشش شبکه آبیاری شمال خوزستان وجود دارد.
پارسال به علت کمبود بارندگی حدود 90 درصد مزارع گندم دیم شهرستان دزفول از بین رفت و سال زراعی پیش از آن نیز 100 درصد مزارع گندم دیم دزفول به دلیل خشکسالی نابود شد.
از ابتدای مهرماه تاکنون حدود 95 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شده است .
طبق اعلام هواشناسی صفی آباد دزفول این شهرستان امروز تا فردا شاهد امواج ناپایدار ابر ، رگبار پراکنده ، رعد و برق و وزش قابل ملاحظه باد است.
در سطح زمین نیز امروز و ساعاتی از فردا شاهد وزش باد قابل ملاحظه ، گرد و خاک و کاهش دید افقی در بخش هایی از غرب،جنوب و مرکز استان خوزستان پیش بینی شده است.
کشاورزی ، شاخص اقتصاد دزفول است و چرخه اقتصادی این شهرستان متکی به بخش کشاورزی است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.