مدیرعامل موسسه جهاد نصر اعلام کرد: در نخستین گام این موسسه ۴۷.۲ کیلومتر کانال برای تامین آب ۴۳ هزار هکتار کانون‌های بحرانی ریزگردها در منطقه جنوب‌شرق اهواز احداث کرده است.

به گزارش ایلنا، یدالله شمایلی گفت: سال‌گذشته با بروز ریزگردها در استان خوزستان، به دستور وزیر جهاد کشاورزی موسسه جهاد نصر مجری تامین آب ۳۵۰ هزار هکتار عرصه‌های بحرانی گرد و غبار این استان تعیین شد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان هفت کانون بحرانی ریزگرد در سطح ۳۵۰ هزار هکتار شناسایی شده، اظهار داشت: بزرگترین و بحرانی‌ترین این کانون‌ها، در کانون منطقه چهار معروف به جنوب شرق اهواز است.

شمایلی افزود: آب رودخانه کارون از طریق کانال ۴۷.۲ کیلومتری با دبی ۲۰ متر مکعب آب در ثانیه به کانون‌های بحرانی منطقه چهار جنوب شرق اهواز منتقل می شود.

وی با بیان اینکه کار احداث این کانال آب از اسفند سال گذشته آغاز و تا پایان اردیبهشت سال ۹۶ ادامه داشته، تصریح کرد: ظرف سه ماه شش میلیون متر مکعب عملیات خاک‌ریزی و خاک‌برداری در این پروژه صورت گرفته است.

وی هدف از احداث این کانال آب را مرطوب سازی اراضی در پاییز و زمستان و آبیاری نهال‌هایی که توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشت شده، عنوان کرد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر هزینه احداث این کانال آب ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از اعتبارات این پروژه توسط دولت پرداخت شده و امیدواریم بخش دیگر نیز به زودی پرداخت شود و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

وی به اعتبار ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردهای استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبری این مبلغ در بودجه سال ۹۷ لحاظ شده که اعتبار خوبی است. آب برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی ظرف برنامه ششم توسعه باید تامین شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.