به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر افزود:تعدادی از آرامگاه های خانوادگی بقعه متبرکه بن جعفر(ع) به بهانه طرح توسعه حرم بدون هماهنگی با مسئولان و متولیان تخریب شده که موجی از اعتراض ،ناراحتی و نگرانی در بین مردم ایجاد کرد.
وی با انتقاد از این موضوع گفت:درتماس با دادستانی دزفول عملیات تخریب متوقف شد زیرا خانواده های سرشناس و متدین دزفول از این اقدام متاثر شده و نسبت به این تخریب ها اعتراض داشتند.
وی ادامه داد:نسبت به برنامه هایی که به اعتقادات مردم مربوط می شود نباید بی تدبیری شود لذا این موضوع از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد شد.

**در تصمیم برای فضای مجازی امنیت کشور و مصالح ملی لحاظ شود
امام جمعه دزفول در ادامه با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی نیاز تقوای بیشتری دارد گفت:در جریان آشوب های اخیر فضای مجازی آتشکده بسیاری از ناآرامی ها بود و مردم توسط دشمن در فضای مجازی تحریک می شدند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی به مسئولان کشورمان توصیه کرد از جوسازی نترسند و تصمیمی که به سود مملکت است در خصوص فضای مجازی اتخاذ کنند زیرا برخی مطالب تفرقه انگیز دشمن در این فضا برای مخدوش کردن وحدت مردم بیان می شد که غیرقابل قبول است.
وی حمله به وحدت مردم را نقشه دشمن در فضای مجازی دانست و گفت:همه اقوام و قوم ها با هم برابرند و کسی حق ندارد خود و قومش را از دیگری برتر بداند لذا مردم باید مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز 13 جمادی الثانی به روایتی سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و نیز 12 بهمن 57 سالروز ورود امام خمینی (ره) به وطن را گرامیداشت و اظهارکرد: اتفاقات تاریخی و مهم همراه با ایثار، شهادت و جانبازی عزیزان و به رهبری امام خمینی (ره) در این ایام اتفاق افتاد که تومار طاغوت و طاغوتیان و سلسله دوهزار و 500 ساله طاغوت برچیده و دست اجانب از کشورمان کوتاه شد که این میراث گرانبها باید حفظ و شرایط سال 57 برای جوانان تبیین شود.
امام جمعه دزفول ادامه داد:دشمن به دنبال از بین بردن امید و آرامش در کشور است و می خواهد وضعیت را به گونه ای نشان دهد که مشکلات کشور قابل حل نیست لذا مسئولان و کارگزاران کشور باید با دقت و احساس مسئولیت بیشتری جوابگوی مردم باشند.
وی اظهار کرد:برخی مسئولان در مصاحبه ها از واژه ای چون باید استفاده می کنند که مخاطب این بایدها مسئولان و دستگاه های مربوطه هستند لذا باید به دستگاه های مربوطه به طور شفاف و قاطع دستور داده شود تا وظایف خود را انجام دهند و اگر مدیری انگیزه و تلاشی ندارد کنار رود.

**مسئولان دیپلماسی مراقب نقشه دشمن باشند
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه ها گفت:دشمن طبق نقشه های خود عمل می کند و قدم به قدم پیش می رود،ابتدا به بهانه گپ دیپلماسی جلو می آید سپس با مذاکره هسته ای پس از آن با موضوع حقوق بشر و بعد از آن به نحوه اداره حکومت می رسد لذا دست اندرکاران دیپلماسی نباید فریب لبخند و خوش و بش ظاهری دشمن را بخورد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه ها از رزمنده بسیجی منوچهر مهدی پور که در جمع آوری و تدوین کتاب راهنمای شهدای دزفول به عنوان بهترین کتاب دفاع مقدس در هفدهمین جشنواره تولید کتاب دفاع مقدس شناخته شد و نیز عبدالرضا سالمی نژاد مسئول انتشارات نیلوفران که بهترین ناشر از دزفول شناخته شدند تقدیر کرد.
وی همچنین از جوان دزفولی امید آیینه بند که در مسابقات ژیمناستیک بین المللی هنگ کنگ با 2 نشان طلا و 2 نقره موفق به کسب عنوان قهرمان قهرمانان شد تقدیر کرد که در بین 2 نماز از این جوان دزفولی تجلیل به عمل آمد.
7278 / 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.