پدیده گرد و خاک که از عصر روز جمعه 29 دی ماه استان خوزستان را فراگرفته با گذشت پنج روز همچنان با شدت و ضعف در نقاط مختلف این استان ادامه دارد.
غلظت گرد و غبار در هوای شهرستان شوش در روز شنبه 30 دی ماه به 33 برابر حد مجاز رسید که مدارس و ادارات این شهرستان را به تعطیلی کشاند.
یک مقام آگاه در شهرستان شوش سه شنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: فرد مذکور دارای سابقه تنگی نفس ( آسم ) بوده که بیماری وی در هوای آلوده چند روز گذشته تشدید شد.
وی افزود: این مرد 43 ساله در حالیکه به دلیل مشکل تنفس دچار تشنج شده بود به اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شده و تحت درمان قرار گرفت اما با وجود اقدامات پزشکی و احیاء وی ، به دلیل مشکل حاد تنفسی جان باخت.
به گفته خانواده فرد متوفی ، نامبرده مبتلا به بیماری آسم بوده و تحت مراقبت و درمان قرار داشت اما روز یکشنبه بدلیل آلودگی شدید هوا دچار تشنج شده و به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شد اما تلاش یک روزه پزشکان برای نجات وی بی نتیجه ماند.
پزشکی قانونی شوش مرگ این مرد با داشتن سابقه آسم و تنگی نفس در هوای آلوده اخیر را تایید کرد.
در پی وقوع پدیده گرد و خاک که از ابتدای هفته جاری در شمال خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد 77 نفر به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان نظام مافی شوش مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند.
مرکز بهداشت شهرستان شوش در روزهای اخیر به دلیل پدیده گرد و خاک بیش از پنجهزار عدد ماسک در مناطق شهری و روستایی توزیع کرد.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار: فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.