به گزارش ایرنا پزشکیان در جریان بازدید از تالاب شادگان با تاکید بر تامین حق آبه تالاب اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور برطرف کردن مشکل زیست محیطی خوزستان با دولت همکاری می کند.
وی افزود:متاسفانه سیاست های غلط در سال های گذشته باعث شده تا خوزستان و برخی از مناطق غربی کشور دچار بحران گرد و غبار شوند.
پزشکیان به منشاء خارجی بخشی از مشکل گردو غبار اشاره کرد و گفت:مجلس شورای اسلامی هر آنچه لازم است برای کمک به برطرف کردن این مشکل انجام می دهد.
عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی، و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی پزشکیان را در سفر به شادگان همراهی می کنند.
مسعود پزشکیان صبح روز سه شنبه از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد و پس از آن ضمن بازدید از کانون های گردو غبار وارد شادگان شد.
وی قرار است با حضور در مسجد حضرت امیر (ع) شادگان در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کند.
خشکسالی و تامین نشدن حقابه آب کشاورزی کشاورزان شادگان به ویژه نخلستان ها،و نیز تالاب شادگان اعتراض شدید مردم این شهرستان را موجب شده است.
سالانه حدود 50 هزار تن خرما از نخلستان های شادگان برداشت می شود، ضمن اینکه خرمای برحی، استعمران شادگان از مرغوب ترین محصولات خرمای جهان بوده که بیش از 35 هزار تن خرمای تولیدی این شهرستان به خارج کشور صادر می شود.
شهرستان شادگان دارای 57 هزار زمین کشاورزی است که سطح 13هزار 600 هکتار آن زیر کشت نخل خرما است که از این سطح 10 هزار هکتار آن بارور و سه هزار 600 هکتار آن غیر بارور است.
80 درصد از نخلستان های شادگان مربوط به حوزه جراحی و 20 درصد آن مربوط به حوزه کارون است. این شهرستان از لحاظ تولید خرما در جایگاه نخست خوزستان قرار دارد و خرمای استعمران با 70 درصد بیشترین رقم صادارتی خرما به حوزه خلیج فارس و اروپا را داراست.
3015/7165/ 6037
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم:حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.