مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ادامه پدیده گرد و غبار در استان پرواز ورودی شماره 431 شرکت هواپیمایی ایران ایر را که قرار بود ساعت 8:30 وارد فرودگاه اهواز شود، به فرودگاه مهرآباد بازگرداند.
مجید ملایانی افزود: پرواز ورودی تهران-اهواز شماره 2612 شرکت هواپیمایی کارون نیز که قرار بود ساعت 9:10 دقیقه در فرودگاه اهواز بنشیند، به دلیل شرایط ناپایدار جوی اهواز و کاهش میدان دید به فرودگاه مهرآباد برگشت.
وی از لغو و تاخیر در دو پرواز ورودی دیگر خبر داد و گفت: پرواز هواپیمایی قشم ایر در مسیر تهران _ اهواز _ تهران با شماره پرواز 1210 و 1211 لغو و پرواز اصفهان-اهواز شماره 6975 شرکت هواپیمایی کاسپین نیز به دنبال افزایش غلظت ریزگردها در یک ساعت گذشته، با تاخیر مواجه است.
مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی اهواز گفت: دو پرواز خروجی اهواز-مشهد به شماره 402 هواپیمایی ایران ایر، اهواز-تهران به شماره 021 هواپیمایی کاسپین نیز برای پرواز، منتظر بهبود شرایط جوی شهر اهواز هستند.
صبح امروز پرواز شماره 7105 و 7106 تهران-آبادان-تهران هواپیمایی کیش که قرار بود ساعت 9:15 در فرودگاه آبادان بر زمین بنشیند، لغو شد.
به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، غلظت گرد و خاک در ساعت 9 صبح روز شنبه در چندین شهر این استان افزایش تصاعدی یافت و در سوسنگرد به ده هزار میکرو گرم بر متر مکعب (66برابر حد مجاز ) رسید.
به گزارش ایرنا بنابر اطلاعیه اداره کل محیط زیست استان خوزستان غلظت گرد و خاک در شهرستان اهواز در ساعت ده صبح امروز به دو هزار و 329 میکروگرم بر مترمکعب رسید.
تراکم ریزگردها در این ساعت در شوش سه هزار و987 ، در خرمشهر سه هزار و245 و سوسنگرد 9هزار و915 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.
همچنین دراین ساعت غلظت گرد و خاک در دزفول به دوهزار و 809، اندیمشک یک هزار و 814 و ماهشهر 696میکروگرم بر مترمکعب رسید.
ستاد مدیریت بحران خوزستان ادارات و دستگاههای اجرایی 13شهرستان استان را در روز شنبه تعطیل اعلام کرد.
بنابر گفته مدیرکل هواشناسی استان خوزستان منشا گرد و خاک روز گذشته در شهرهای استان خوزستان کانون های داخلی بود که با وزش باد با سرعت 70 کیلومتر در ساعت فعال شد.
بروز پدیده ریزگردها در خوزستان همچنین مدارس 17 شهرستان استان را تعطیل کرده است.
این منبع کانون ریزگردهای امروز شنبه خوزستان را خارجی (کانون گرد و خاک در عراق ) اعلام کرد.
شاخص مجاز ریزگردها و آلاینده ها 150 میگروگرم بر متر مکعب است.
6002 خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.