رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول روز جمعه به ایرنا افزود:طرح احیای جنگل ها دز با هدف کاشت نهال،جلوگیری از آتش سوزی،احیای پوشش گیاهی جنگلی از امروز در جنگل های عباس آباد و زاویه های دزفول آغاز شده است.
فرهاد قلی نژاد وسعت جنگل های دز را 17 هزار هکتار دانست و گفت:دو هزار و 500 هکتار از این وسعت در منطقه زاویه ها و عباس آباد واقع شده که آتش سوزی های امسال حدود پنج هکتار از این جنگل ها را دستخوش تخریب و خسارت کرد لذا طرح احیای این جنگل ها در دستور کار قرار گرفته است.
قلی نژاد اضافه کرد:در راستای این طرح امروز 250 اصله نهال و بذر کنار در سطح سه هزار هکتار از این جنگل ها کاشته شد تا با احیای این جنگل های ارزشمند در سالهای آینده شاهد جبران خسارت وارده به این جنگل ها نباشیم.
وی ادامه داد:علاوه بر این حق آبه رودخانه دز که بر حق آبه جنگل ها، تالاب ها و میکروتالابها تاثیر دارد باید مدنظر باشد زیرا در حال طبیعی و در حالت خوش بینانه دبی رودخانه دز باید 200 مترمکعب بر ثانیه باشد تا محیط زیست در جنگل ها ،تالابها و میکروتالابها دچار مشکل نشود این در حالی است که در حال حاضر دبی رودخانه دز کمتر از 100 مترمکعب بر ثانیه است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار کرد:اگر دبی رودخانه دز کمتر از 120 مترمکعب بر ثانیه باشد شرایط به حالت بحرانی درآمده و دچار مشکل می شود که سریعا باید در پی حل مشکل و تامین حق آبه رودخانه باشیم.
کمبود بارندگی و کاهش دبی رودخانه دز در روزهای اخیر موجب تلف شدن بیش از سه هزار قطعه ماهی و آبزیان دیگری چون لاک پشت شده است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.