به گزارش ایرنا مهدی یزدانی چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد صیانت از آثار فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در اهواز اظهار کرد: هرگاه فعالیت این ستاد کمتر شده تاثیرگذاری اقتصادی آن نیز به طور چشمگیری کمتر شده است.
وی افزود: کار این ستاد جلوگیری از انتشار غیرمجاز محصولات فرهنگی شامل محصولات مبتذل و مستهجن و آثار مجازی غیرمجاز است.
مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری بیان کرد: مصرف محصولات فرهنگی در تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و به طور طبیعی در مناطقی که مصرف محصولات فرهنگی بالاتر است تخلفات در این حوزه نیز بیشتر است.
وی اظهار کرد: 10 تا 12 سال از تشکیل ستاد صیانت از آثار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد و دوره‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذشته اما هیچ گاه تعطیل نشده است.
یزدانی با بیان اینکه در سال های اخیر بسیاری از امور به بخش خصوصی واگذار شده افزود: ستاد صیانت از آثار فرهنگی تلاش می کند تا امنیت اقتصادی بخش خصوصی را تامین کند و مراقب حفظ سرمایه سرمایه گذاران باشد.

** تولید محتوا در استان ها نداریم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیزگفت:100 درصد از محتوای نمایش خانگی در تهران تولید می شود و در استان‌ها تولید محتوا نداریم زیرا سرمایه گذاری بیشتر در تهران اتفاق می افتد.
محمد جوروند افزود: جا انداختن این مطلب که توزیع غیرمجاز یک کالای فرهنگی و خرید آن دزدی محسوب می شود خیلی مهم است برای همین لازم است روحانیان به این موضوع ورود جدی داشته باشند زیرا وقتی فردی کپی انجام می دهد گویی سرقتی انجام داده است.
وی ادامه داد:باید قوانین سختی برای تخلفاتی مانند کپی یک اثر فرهنگی تصویب شود و دادگستری با کسانی که کالای فرهنگی را کپی و توزیع می کنند به صورت قهری برخورد کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: حق تولید کننده یک اثر که زحمات بسیاری برای تولید کشیده نباید تضییع شود و دراین باره نباید تسامح صورت گیرد چراکه موجب آسیب به بخش خصوصی می‌شود.
بنابراین گزارش در کل کشور 17 موسسه رسانه های تصویری وجود دارد که کار توزیع فیلم و نمایش های خانگی و دیگر خدمات در این حوزه را انجام می‌دهند.
7164 / 6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.