استاندار خوزستان گفت: با توجه به بحران آب در کشور و خوزستان اولویت تامین آب کشاورزی با کشت های دایمی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکل آب کشاورزی شادگان در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود آب کشاورزی اولویت نخست تامین آب برای نخلستان های شادگان است و پس از آن اولویت با کشت های فصلی است.

وی افزود: میزان بارش باران در سال زراعی گذشته در خوزستان 45 درصد کاهش داشت ولی در حد نرمال کشوری بود اما در سال زارعی جاری کل کشور با بحران بی آبی رو به رو است.

شریعتی گفت: کاهش بارش باران در استان چهارمحال و بختیاری که از سرشاخه های اصلی کارون است نیز در 50 سال گذشته بی سابقه است.

وی افزود: بر اساس پیش بینی انجام شده در سه ماه آینده شرایط بارش باران در خوزستان در نرمال خواهد بود و بخشی از کمبود آب خوزستان را تامین می کند. 

استاندار خوزستان با تاکید بر مدیریت صحیح و علمی آب شرب و کشاورزی در خوزستان با توجه به کاهش بارندگی اظهار کرد: از رییس جمهوری برای جبران خسارت کشاورزان پایین دست حوضه کارون درخواست پرداخت معوض کشت کردم.

فرماندار شادگان نیز گفت: با پیگیری استاندار خوزستان بخشی از آب مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان شادگانی با دبی 35 متر مکعب بر ثانیه از سد مارون رهاسازی شد.

احمد جعفری نسب افزود: با توجه به کاهش بارندگی نیاز است تا برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان های پایین دست کارون از جمله شادگان برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.