به گزارش ایرنا فرشید پورحاجت دوشنبه در حاشیه جلسه شورای شهر اهواز در جمع خبرنگاران در اعتراض به عدم مشورت اعضای شورای شهر با انبوه سازان استان برای وضع سیاست های تشویقی برای پرداخت عوارض افزود: سه لایحه مرتبط با مساله عوارض نوسازی و بسته تشویقی همزمان توسط شهردار به شورای شهر تقدیم شد.
وی افزود: دو لایحه با عنوان رسیدگی به بسته پیشنهادی جایزه خوش حسابی برای پرداخت عوارض و بخشودگی جرایم به صورت علنی بررسی شد ولی سوال اینجاست که چرا جلسه لایحه سوم به نام بسته تخفیف پرداخت عوارض ساخت و ساز برای تشویق و رونق ساخت مسکن به صورت غیر علنی برگزار شد؟
پورحاجت تصریح کرد: به استناد ماده 2 قانون بهبود مستمر کسب و کار هر مصوبه ای که قرار است در این خصوص تصویب شود باید با مشورت بخش خصوصی باشد. اگر بسته پیشنهادی شهرداری برای تشویق به ساخت و ساز بوده، باید نظر انجمن انبوه سازان نیز پرسیده می شد.
پورحاجت خاطر نشان کرد: باید با سیاست ها و بسته های تشویقی، بخش خصوصی را برای بازآفرینی بافت های فرسوده در شهرها ترغیب کنیم. اگر این امر صورت گیرد شاید شاهد بهبود شرایط در بافت فرسوده باشیم. انتظار ما این بود که شهرداری در پیشنهاد این لایحه با بخش خصوصی هم مشورت می کرد.
دبیرکانون سراسری انبوه‌سازان درخصوص تراکم فروشی شهرداری در مناطق برخوردار گفت: یکی از منابع درآمدی شهرداری تمام شهرها از محل فروش تراکم است که امیدواریم با بکارگیری تدابیری این مساله کاهش پیدا کند.
35 درصد از مساحت کل شهر اهواز را بافت فرسوده تشکیل می دهد. جمعیت ساکن در مناطق حاشیه و بافت فرسوده کلانشهر اهواز بالغ بر 350 هزار نفر است.
9887/6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.