به گزارش ایرنا در پیام اخلاق محمدیان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان آمده است:حادثه دردناک آتش سوزی کشتی نفتکش ( سانچی ) و درگذشت 32 تن از هموطنان عزیز عمیقا موجب تالم و تاثر شدید ملت شریف ایران شد.
تسلیت واژه ی کوچکی برای بیان همدردی با خانواده های به سوگ نشسته است.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن طلب غفران الهی برای عزیزان از دست رفته، از خداوند منان برای خانواده های داغدارشان صبر و رحمت واسعه مسالت می نمایم.
اسمعیل زمانی رئیس هـیات مدیره ومدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در پیام جداگانه ای نوشت: حادثه تلخ ودلخراش آتش سوزی وغرق شدن نفت کش سان چی دل هرایرانی رابه درد آوردوشهامت وعظمت ملوانان عزیزمان اگرچه باخون وآتش وغرق شدن قرین شدولی تأسف همگان رادر جان باختن غریبانه آنان باعث شد.درسوگ ملوانان عزیزباقلبی مملو ازغرور وعشق می نشینم ویادآنها راهمیشه در دل خودزنده نگاه خواهیم داشت .
اینجانب ضمن ابرازتألم وتأسف عمیق نسبت به جان باختن شهادت گونه ملوانان قهرمان کشورمان؛این ضایعه دردناک رابه رهبرمعظم انقلاب اسلامی وملت شریف ایران وخانواده های داغدار این عزیزان از دست رفته خداوندسبحان علودرجات ورحمت ومغفرت وبازماندگان وکلیه همکارانشان صبرواجرمسئلت می نمایم.
خسرو نشان، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، افشین حیدری، مدیر کل ورزش وجوانان خوزستان، دکتر ایرج نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و سردار حیدر عباس زاده، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان این ضایعه را به ملت ایران و خانواده های این عزیزان از دست رفته تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، 16دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
در این حادثه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد،اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
سرانجام، روز گذشته خبر جان باختن همه کارکنان و غرق شدن تانکر نفتکش ایرانی «سانچی» اعلام شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه پیام تسلیتی صادر کردند و هیات دولت نیز امروز دوشنبه را به این مناسبت عزای عمومی اعلام کرده است.
بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است .
سه نفر از جان باختگان این حادثه خوزستانی هستند.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاری**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.