به گزارش ایرنا محمدعلی دوایی فر عصر یکشنبه در نخستین نشست خبری خود بعد از تصدی مسئولیت شهرداری دزفول بیان داشت: ساماندهی آستان سبزقبا(ع) ، زیبا سازی منظر شهری ، ، ایجاد آکواریوم ، اجرای طرح تجاری ، تفریحی ، رفاهی طاووس و تکمیل پروژه قائم از جمله طرح هایی است که در راستای تامین زیر ساخت های گردشگری و تجاری در دزفول بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی از گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت های اقتصادی برای شهری چون دزفول با وجود آثار باستانی و بافت قدیم ، رودخانه دز و نیز حرم مطهر سبزقبا(ع) نام برد و گفت:نخست گام در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در دزفول زیباسازی منظر شهری است چرا که دزفول از این نظر مشکل جدی دارد.
دوایی فر از نصب پراکنده و نامنظم انواع تابلو و پلاکارد در خیابان ها و معابر شهری و نیز وجود دهها دکه با اشکال مختلف از جمله عوامل زشت کردن منظر شهری دزفول نام برد و گفت: از شهروندان انتظار می رود شهرداری را در زیباسازی منظر شهری یاری کنند.
وی همچنین از ساماندهی تفریحگاه ساحلی دز ( علی کله ) با طراحی جدید اشاره کرد و گفت: با ایجاد پارکینگ برای خودروها و موتورسیکلت ها در بیرون از تفریحگاه ساحلی دز ، ساماندهی ساحل رودخانه ، ایجاد ورزش های آبی و افتتاح پارک هزاره این مکان گردشگری به محلی آرام با جذابیت های جدید برای مسافران و شهروندان تبدیل می شود.
دوایی فر از جزیره پایین دست پل باستانی دزفول ( مقابل بیمارستان آیت الله نبوی ) که بین سه جریان رودخانه دز قرار گرفته به عنوان یکی از بهترین ظرفیت های تفریحی و گردشگری دزفول نام برد و گفت: نقشه ای برای این جزیره طراحی شده تا بتوان علاوه بر ایجاد فضای سبز و امکانات تفریحی ، این مکان را به یکی از ظرفیت های گردشگری دزفول تبدیل کرد.
شهردار دزفول با بیان اینکه پیگیر اخذ مجوز از امور آب برای اجرای این طرح در جزیره هستیم بیان داشت: طرح تفریحی گردشگری جزیره با احداث پل هوایی عابر پیاده می تواند به ظرفیتی بالاتر از تفریحگاه علی کله تبدیل شود که جنوب دزفول را متحول خواهد کرد.
وی فضای پیش بینی شده در جزیره در پایین دست پل باستانی دزفول را حدود 9 هکتار عنوان کرد و گفت: این جزیره به راحتی و با حداقل سرمایه گذاری قابل احیا و بهره برداری است ضمن اینکه در مواقع افزایش دبی رودخانه دز نیز می توان میزان خسارت به این جزیره را کاهش داد و یا حتی با حداقل هزینه جبران کرد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.