به گزارش ایرنا بیش از 22 انجمن مردم نهاد در دزفول تشکیل شده و در زمینه های مختلف زیست محیطی فعالیت دارند.
پاکسازی ساحل رودخانه دز ، پاکسازی مناطق کوهستانی دزفول و اینک تشویق اهالی روستاهای این شهرستان به کاشت نهال و توسعه فضای سبز بخشی از فعالیت های انجمن های مردم نهاد دزفول است.
مدیر انجمن حامیان طبیعت پاک روستای انقلاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح فعالیت های این انجمن گفت:با همت اعضای این انجمن انواع نهال مرکبات در محوطه اماکن زیارتی چون فراش و علی شلگهی غرس شد.
روح اله رستمی همچنین از استقبال دانش آموزان از طرح کاشت نهال در مدارس و اماکن زیارتی منطقه اشاره کرد و گفت: در این راستا با مشارکت دانش آموزان مدرسه راهنمایی 15 خرداد روستای انقلاب دزفول تعدادی نهال در محوطه این مدرسه کاشته شد.
وی هدف از این اقدام را اشاعه فرهنگ درختکاری و توجه بیشتر به توسعه فضای سبز عنوان کرد و گفت:نهالهای بومی مانند کنار و ابریشم و نهال های ثمردار سازگار با طبیعت مانند زیتون و نارنج در این مکان ها کاشته شده است.
وی بر اهمیت مکان یابی و اجرای برنامه های درختکاری با اولویت حفظ ونگهداری نهالها تا دستیابی به نتیجه مطلوب و تایید بر حفاظت از فضای سبز تاکید کرد و گفت:این انجمن بیش از 150 عضو دارد که حدود 90 نفر از آنها فعال بوده و با آموزش چهره به چهره در محیط های شلوغ و پرگردشگر مانند امامزاده ها و بیشه های منطقه آنها را تشویق به حفظ محیط زیست و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت می کنند که تاکنون تاثیر زیادی در رفتار گردشگران داشته است.
وی افزود:همچنین با همکاری اعضای این انجمن در نظر داریم آخر هفته جاری با حضور در بیشه حمیدآباد منطقه را پاکسازی کنیم .
بیش از 22 انجمن مردم نهاد در شهرستان دزفول فعالیت دارند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.