غلامرضا پورجلالی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا : در مرحله نخست پروژه اصلاح و بازسازی مناطق مختلف شهرستان خرمشهر به انضمام ساخت و راه اندازی دو ایستگاه پمپاژ در شمال و جنوب خرمشهر، ایستگاه پمپاژ منطقه ایران زمین منطقه فیصلیه، دیزل آباد با اعتباری به میزان 300 میلیارد ریال آغاز شد و تا نیمه اول سال 1397 به پایان می رسد.
وی مناطق بحرانی فاضلاب را بخشی از مولوی، عباره، کوی پلیس، حاشیه کارون، بازار صفا عنوان کرد و گفت: احداث شبکه این مناطق در اولویت بازسازی شبکه فاضلاب قرار دارند.
پور جلالی افزود: مرحله دوم پروژه احداث فاضلاب در مناطق بحرانی با اعتباری به میزان یک هزار میلیارد ریال تحت عنوان دو تا سه پروژه کلان دیگر در حال بررسی و برگزاری مناقصه است.
وی با بیان اینکه 40 درصد شبکه فاضلاب خرمشهر فرسوده است، گفت: شبکه فاضلاب خرمشهر متشکل از خطوط اصلی و فرسوده به طول 360 کیلومتر است که از این میزان 150 کیلومتر نیاز به احداث دارد.
مدیر امور آبفای خرمشهر تکمیل نشدن طرح های فاضلاب را عامل پس زدگی فاضلاب دانست و گفت: به دلیل ناقص بودن شبکه های قدیمی و جدید هزینه های سنگینی به این شرکت وارد شده است.
پور جلالی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و احداث شبکه فاضلاب خرمشهر را دوهزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیر امور آبفای خرمشهر در ادامه گفت: منطقه آزاد اروند نیز قول مساعد داده است اعتباری بالغ بر 260 میلیارد ریال جهت تکمیل شش پروژه شبکه فاضلاب مناطق کوت شیخ، ، کوی ایثار، کوی عباره، مناطق حاشیه دیوار بندر، شبکه توزیع آب کوی کارمندان این شهر را تامین نماید.
پورجلالی ، پیشرفت فیزیکی 40 درصدی احداث تصفیه خانه فاضلاب خرمشهر را یادآور شد و گفت: تصفیه خانه جامع فاضلاب خرمشهر در گام نخست این تصفیه خانه با ظرفیت 48 هزار و 200 متر مکعب در شبانه روز با اعتباری به میزان 81 میلیون یورو از محل اعتبارات فاینانس و شش میلیارد ریال از محل اعتبارات دولت برای اجرای گام نخست این پروژه تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا بعد از جنگ تحمیلی آسیب های زیادی به تاسیسات و زیرساخت ها به شبکه آب و فاضلاب خرمشهر وارد شد و در سال 1374 طرح جامع فاضلاب جهت اجرای شبکه فاضلاب به طول 360 کیلومتر آغاز شد و تاکنون 60 درصد این شبکه اجرا شده و 40 درصد باقی مانده است.
شهرستان خرمشهر 29 هزار مشترک فاضلاب دارد.
7105/7100
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.