حمیدرضا سالاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درخصوص نمایش 'سنجاب ها و یوز ایرانی' اظهار کرد: الگوی قهرمان و ابر قهرمان سازی دستگاه های تولید جوامع غربی تاثیر زیادی بر کودکان دیگر کشورها گذاشته به نحوی که در ایران شاهد الگو برداری کودکان و نوجوانان از این شخصیت ها هستیم.
وی گفت: شاغلان عرصه هنر در زمینه تولید آثار تاثیرگذار کودک و نوجوان و معرفی قهرمانان ایرانی، عملکرد موفقی نداشته اند.
وی افزود:مقوله آموزش، فرهنگ سازی و آگاهی دادن یکی از رسالت های جامعه هنری و هنرمندان است که تاکنون آن گونه که باید، مورد اقبال و توجه واقع نشده است.
کارگردان نمایش'سنجاب ها و یوز ایرانی' گفت: هم اکنون تحولات زیادی در حوزه فناوری رخ داده و باعث بروز تهدیدات در فضای مجازی و افزایش تهاجم فرهنگی شده که درصورت اتخاذ نشدن رویکرد آموزشی مناسب با فضای کشور، تبدیل به مشکلی فراگیر و جدی می شود.
وی ادامه داد: ضروری است که هنرمندان با تکیه بر ظرفیت های ارزشمند و چشمگیر فرهنگ، هنر و ادبیات ایرانی و بنا بر تخصص های خود دست به تولید آثار فرهنگی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشند.
سالاروند با اشاره به شخصیت 'گامور' در نمایش سنجاب ها و یوز ایرانی افزود: گامور (گوزن خوزستانی) و یوز ایرانی در راستای قهرمان سازی و الگوسازی از داشته های ملی و در جهت تعهد اجتماعی هنرمندان به روی صحنه رفته و با استقبال کودکان و نوجوانان و تمایل آنها برای داشتن سایر محصولات فرهنگی همراه بوده است.
وی یادآور شد: تلاش داریم با همکاری بخش خصوصی، محصولاتی فرهنگی مانند کتاب مصور داستان های گامور و یوز ایرانی در 10 جلد، عروسک، لباس پوستی و سایر پوشاک کودکانه با محوریت گامور و یوز ایرانی، بازی های رایانه ای، انیمیشن های کوتاه و بلند را به بازار عرضه کنیم.
کارگردان نمایش'سنجاب ها و یوز ایرانی' بیان کرد: این اقدام علاوه بر منافع فرهنگی، باعث اشتغال، و نیز محافظت از داشته های خود در برابر تهاجم فرهنگی می شود.
نمایش کودکانه 'سنجاب ها و یوز ایرانی' به کارگردانی حمید سالاروند و نویسندگی حسین ذوالفقاری تا پایان دی در تالار آفتاب اهواز به روی صحنه می رود.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.