مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از انهدام 24 تن مواد غذایی در 9 ماهه اول سال جاری در حوزه فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی در آبادان اظهار داشت: بیش از 24 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف انسانی در 9 ماهه اول سال جاری کشف، ضبط و پس از انجام مراحل اداری و اخذ مجوز های قانونی از دسترس مصرف خارج و منهدم شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات مثبت انجام‌ شده درحوزه این دانشگاه و خرید دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش مواد غذایی و همچنین تشدید بازرسی‌ها و نمونه‌ برداری‌ها از انواع مواد غذایی عرضه شده در سطح واحدهای صنفی شهرستان‌های تابعه در همین بازه زمانی 24 هزار و 923 کیلوگرم انواع مواد غذایی از قبیل لبنیات، موادپروتئینی، خشکبار، انواع سس، کلوچه، کیک و...کشف و ضبط شد.

ربیحاوی تعداد بازرسی‌های انجام‌ شده در این 9 ماه را از مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط بیش از 25 هزار مورد اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند تمام گزارش‌ های تخلفات بهداشتی در مناطق شهری و روستایی را از طریق سامانه تلفنی 190 برای بررسی و پیگیری اعلام کنند و پس از دریافت شکایات؛ کارشناسان بهداشت محیط در کوتاه‌ترین زمان ممکن ( حداکثر 48 ساعت) برای بررسی و پیگیری موضوع به محل اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.