به گزارش ایرنا با گذشت هجده هفته از رقابت های لیگ برتر، تیم های خوزستانی فولاد، صنعت نفت و استقلال به ترتیب با کسب 32، 24 و 14 امتیاز در مکان های سوم، نهم و پانزدهم جدول رده بندی جای گرفته اند و باید دید در ادامه رقابت ها چه نتایجی کسب خواهند کرد.
در این هفته از رقابت های لیگ برتر تیم استقلال خوزستان میزبان حریف مشهدی خود تیم پدیده است.
آبی های خوزستان که در نیم فصل دوم هنوز امتیازی کسب نکرده و با سه شکست برابر تیم های تراکتورسازی، استقلال و سایپا به دنبال کسب امتیاز از این دیدار خانگی هستند تا شرایط خود را در جدول رده بندی بهبود بخشند.
دو تیم استقلال خوزستان و پدیده در تاریخ لیگ برتر تاکنون هفت بار به مصاف هم رفته اند که در این دیدارها استقلال خوزستان سه بار پیروز شده و چهار بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
تیم پدیده تاکنون موفق به شکست دادن استقلال خوزستان نشده و باید دید که این بار نیز طلسم شکست ناپذیری خوزستانی ها مقابل مشهدی های ادامه خواهد داشت یا خیر؟
آبی های خوزستان که در روزهای اخیر به دنبال جذب بازیکنانی همچون یعقوب کریمی، اسماعیل شریفات، یوسف وکیا و احمد عبداله ‌زاده بودند اما تاکنون موفق به جذب هیچ کدام از این بازیکنان نشده اند و این موضوع ناراحتی عبداله ویسی سرمربی آبی های خوزستان را به همراه داشته است. در روزهای اخیر مذاکره با شریفات و کریمی قوت گرفت اما این دو بازیکن به دلیل مسایل مالی با باشگاه استقلال خوزستان به توافق نرسیدند.
با وجود اینکه در نیم فصل رقابت ها وضع مالکیت باشگاه استقلال خوزستان مشخص شد اما تاکنون هیچ اقدامی برای تقویت این تیم در نیم ‌فصل دوم صورت نگرفته است در حالی که آبی های خوزستان در پنجره زمستانی 6 بازیکن مهم و کلیدی خود را از دست دادند.
با روندی که تیم استقلال خوزستان در پیش گرفته و نتایج ضعیفی که با شروع نیم فصل دوم کسب کرده است، زنگ خطر سقوط به لیگ پایین تر برای این تیم به صدا درآمده و در صورت بی توجهی به مسایل پیش رو می توان شاهد این اتفاق تلخ بود این در حالی است که آبی های خوزستان سومین تیم برتر ایرانی در رنکینگ فیفا هستند.
در ادامه رقابت های این هفته تیم صنعت نفت آبادان به مصاف پارس جنوبی خواهد رفت که در این فصل بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته و هم اکنون با کسب 31 امتیاز در مکان سوم رده بندی جای دارد.
طلایی پوشان آبادانی که هفته گذشته مغلوب تیم پدیده مشهد شدند در این دیدار خانگی به دنبال جبران شکست بازی قبل بوده و نمی خواهند به راحتی امتیازی از دست دهند هر چند که در آن سوی میدان تیم پارس جنوبی نشان داده که تیم جنگنده و پا به توپی است.
برزیلی های ایران که در نیم فصل اول نتایج بسیار درخشانی کسب کردند و تا پله ششم رده بندی بالا آمدند در نیم فصل دوم از سه بازی تنها سه امتیاز کسب کردند این روزها مثلث آتشین نفتی ها متشکل از کرار جاسم و آگوستو سزار در خط میانی و لوسیانو پریرا در نوک حمله این تیم که تاکنون 13 گل زده، هشت پاس گل و پنج پنالتی گرفته‌اند، بهترین آمار عملکرد را در بین طلایی پوشان داشته و نقطه قوت آن ها به شمار می روند.
سوشا مکانی دروازه بان سابق تیم ملی و باشگاه های فولاد و پرسپولیس مهمترین خرید نفتی های آبادان در نیم فصل دوم بود که این امر موجب شد ناصر سالاری سنگربان شماره یک این تیم در نیم فصل اول از صنعت ‌نفت جدا شود تا در پنجره زمستانی به تیم دیگری بپیوندد.
تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده خوزستان در این هفته از مسابقات میهمان تیم گسترش فولاد تبریز است و برای اینکه جایگاه دومی خود را در جدول تثبیت کند به هر سه امتیاز این دیدار نیاز دارد.
در تقابل های قبلی دو تیم، سهم فولاد سه برد و سهم گسترش فولاد یک برد بوده است؛ همچنین یک دیدار بین دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. فولادی ها در مصاف های قبلی تاکنون 10 بار دروازه حریف تبریزی خود را باز کرده اند همچنین 9 گل از تیم گسترش فولاد خورده اند.
سرخپوشان خوزستان در پنجره نقل و انتقالات با جذب حسن بیت سعید، مجتبی حق دوست و فرشاد سالاروند یارگیری خوبی انجام دادند همچنین به دنبال جذب یک مدافع اهل کشور رومانی هستند.
دیدار نمایندگان خوزستان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:
پنجشنبه 21 دی :
استقلال خوزستان - پدیده مشهد (ساعت 15 ورزشگاه غدیر اهواز)
جمعه 22 دی :
صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم (ساعت 17 ورزشگاه تختی آبادان)
گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان (ساعت 14:30 ورزشگاه بنیان دیزل تبریز)
9879/ 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.