مدیر املاک راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به این که شهرداری اهواز طرح کمربند سبز این شهر را ارائه نداده و در کارگروه های ذیربط به تصویب نرسیده، این طرح توسط مقام قضایی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی ملک محمدی اظهار کرد: برای موضوع تعطیل شدن پروژه کمربند سبز اهواز جلسه‌ای در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با حضور مدیران و معاونین شهرداری اهواز، تشکیل و پس از بحث و بررسی موضوع مشخص شد که با وجود گذشت ۶ سال یعنی از سال ۱۳۹۰ تاکنون با وجود مصوبات کارگروه‌های کمربندی فضای سبز، محدوده اجرای طرح کمربند سبز اهواز از سوی شهرداری اهواز مشخص نشده است.

وی با اشاره به این که محدوده و مختصات دقیق جغرافیایی ( نقشه utm ) آن تهیه نشده است، افزود: مقرر شد تا ابتدا این نقشه و مختصات دقیق محل اجرای آن توسط شهرداری به  منظور بررسی تحویل این اداره کل شود.

مدیر املاک راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: طرح کمربند سبز اهواز تاکنون از طریق مراجع ذی صلاح حسب مورد کمیسیون ماده ۵ و شورای برنامه ریزی استان مصوب نشده پس اجرای طرح با مخاطراتی مواجه شده است.

ملک محمدی خبر داد: در جلسه امروز مقرر شد تا هیئتی متشکل از کارشناسان شهرداری اهواز و راه و شهرسازی خوزستان به منظور جانمایی اجرای طرح، مصوب شدن آن در کارگروه های ذی صلاح و طی مراحل قانونی از محدوده این طرح بازدید داشته باشند.

تداخل طرح کمربندی سبز اهواز با پردیس دانشگاهی

وی عنوان کرد: با توجه به مصوب نبودن طرح کمربندی فضای سبز اهواز، این طرح با برخی از طرح های مصوب شهری از جمله طرح پردیس دانشگاهی که مصوب شده شورای برنامه ریزی است و توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان هم به دستگاه های ذی صلاح تخصیص داده و واگذار شده، تداخل دارد.

مدیر املاک راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: شهرداری اهواز طرح را به ما ارائه نداده تا بررسی های لازم را انجام دهیم. بنا به اعلام شهرداری طرح ۷۳ کیلومتر است ولی تنها در سه کیلومتر آن با پردیس دانشگاهی تداخل دارد و چه بسا با ابلاغ محل دقیق اجرا تداخلات دیگری هم پیدا شود.

ملک محمدی در ادامه با اشاره به این که اجرای این طرح قبل از رفع مغایرت های مذکور موجبات اتلاف انرژی و هزینه های عمومی را فراهم می کند، گفت: بر همین اساس لاجرم یگان حفاظت اراضی دولتی راه و شهرسازی خوزستان که وظیفه حفاظت و صیانت از اراضی دولتی را دارد پس از تذکرات لازم به پیمانکار طرح کمربند سبز اهواز و عدم توجه وی به این تذکرات اعلام شده به امر مقام قضایی نسبت به توقف عملیات اجرایی اقدام کرد.

وی با اشاره به این که مقام قضایی قطعا با در نظر گرفتن قوانین، مقررات و همه جوانب امر این حکم را صادر کرده است، تأکید کرد: همچنین اجرای هرگونه طرحی باید در چارچوب قوانین و مقررات باشد.

مدیر املاک راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد: بدیهی است کمربند سبز اهواز با توجه به وضعیت اقلیمی کلانشهر اهواز از ضروریات است و این اداره کل خود را مؤظف می داند تا هرگونه همکاری در خصوص اجرای طرح داشته باشند؛ البته ضرورت اجرای این طرح نافی ضوابط و مقررات مورد عمل نیست.

ملک محمدی در پایان یاد آور شد: یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان حسب وظایف قانونی، خود را ملزم می داند که در چارچوب موازین، قوانین و مقررات از حقوق بیت المال و اراضی دولتی حفاظت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.