غلام عباس بهرامی نیا روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور راهداری زمستانه در اهواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این اعتبار بدون احتساب امکانات و ماشین آلات تخصیص یافته ولی به دلیل کمبود منابع موجود، تخصیص اعتبارات راضی کننده نیست ولی امکان تعطیلی فعالیت های راهداری وجود ندارد و همین امر بدهی ما را افزایش داده است.
وی درخصوص مانور راهدای زمستانه توضیح داد: 300 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین، 52 گروه و 400 نیروی راهدار در این طرح مشارکت دارند.
مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: در خوزستان، بیشتر بحث سیل مطرح است و بارش هایی در محورها و گردنه ها صورت می گیرد که علاوه بر سیل گیر بودن، نیاز به ریزش برداری را هم ایجاد می کند.
بهرامی نیا گفت: فعالیت راهداری و نگهداری راه ها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، گروه ها در زمستان افزایش می یابد.
وی اضافه کرد: هر ساله در فصل زمستان توان عملیاتی 2 محور برفگیر تاراز و دهدز در شهرستان های اندیکا و ایذه افزایش یافته و کمک به بازگشایی راه ها و فراهم آوردن امکان عبور و مرور ایمن جزو اولویت ها می شود.
وی یادآور شد: 115 کیلومتر از راه های خوزستان برفگیر هستند که 70کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، 30کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا و 15 کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان قرار دارد.
وی با اشاره به ذخیره نمک و شن در طرح راهداری زمستانه گفت: در انبار راهدارخانه تاراز و دهدز 135 تن نمک و 520 تن شن ذخیره شده تا پس از بارش برف استفاده شود.
بهرامی نیا در ادامه با بیان اینکه میانگین عمر ماشین آلات راهداری 28 سال است افزود: با توجه به وضعیت کنونی ناوگان حمل و نقل و عمر بالای ماشین آلات، سازمان راهداری برنامه هایی برای نوسازی تمام ناوگان راهداری کشور در مدت کوتاهی دارد که امیدوارم به زودی محقق شود.
مانور طرح راهداری زمستانه یکشنبه با حضور خودروهای سبک و سنگین راهداری و حمل و نقل پایانه ها، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی خوزستان درمحل پلیس راه اهواز-اندیمشک برگزار شد.
مانور طرح راهداری زمستانه در راستای نشان دادن همکاری،برقراری ایمنی ترافیک و نیز هماهنگی بیشتر بین مجموعه های مستقر در این محورها شامل پلیس راه، هلال احمر و راهداری اجرا می شود.
هم اکنون چهار راهدار خانه فعال در جاده های خوزستان وجود دارد.
طرح زمستانه که از 15 آذر آغاز شده، تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و پس از آن طرح نوروزی آغاز می شود.
6037
خبرنگار: سپیده اسکندری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.