به گزارش ایرنا امید حاجتی شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان آب و برق خوزستان و اجرای طرح سیماک در استان اظهار کرد: مسدود کردن چاه های غیر مجاز باید با درنظر گرفتن تبعات اجتماعی آن صورت گیرد چرا که این اقدام بی شک اعتراضات اجتماعی را به دنبال دارد و باید در این خصوص با برنامه ریزی عمل کرد.
وی افزود: افرادی در استان از طریق این چاه های غیرمجاز به فعالیت کشاورزی مشغول هستند و نباید تنها مسدود کردن چاه ها را بدون درنظرگرفتن تبعات اجتماعی در دستور کار قرار دهیم ، گرچه سازمان اب و برق نیز در این راستا وظایف تعریف شده ای دارد اما مسائل اجتماعی را نیز باید در این خصوص در نظر گرفت.
وی بیان کرد: بررسی راهکارهای لازم برای مسدود کردن چاه های غیرمجاز و درنظر گرفتن شرایط مناسب برای تداوم فعالیت کشاورزان از مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، برخی از کشاورزان پیش از طی روال قانونی اقدام به حفر چاه و استفاده غیرمجاز از آن می کنند که مشکلات زیادی را ایجاد می کند اما برخی دیگر از چاه های غیرمجاز مشکل خاصی را ایجاد نمی کنند که اگر بتوانیم مجوزهای لازم را به این دسته دهیم تبعات اجتماعی نیز درپی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: درپروژه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که برای سطح ملی تعریف می شود و تکالیف و برش هایی را به استان ها محول می کند، قرار نیست که به آن ها منابع اعتباری جدیدی اختصاص داده شود لذا ما تنها زمانی می توانیم در این اعتبارات تغییر ایجاد کنیم که شرایط خاصی مانند کم بارشی رخ دهد.
همچنین در این جلسه محسن شکوری مقدم مجری پروژه سیماک( سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) در خوزستان اظهار کرد: اجرای این طرح به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به سالم سازی محیط اداری و کم شدن مفاسد اقتصادی کمک خواهد کرد.
وی افزود:سرعت بخشیدن به صدورمجوز ساخت و سازها و سرمایه گذاری یکی از مسائل مهمی است که در این پروژه به ان توجه شده و در اولویت قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: پروژه سیماک تنها پروژه دانش بنیان اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که اجرای آن می تواند به شفاف سازی اقتصاد کشور کرده و تلاش شده در این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف از برخی امضاهای طلایی جلوگیری شود و امکان سهولت کار به شایستگی فراهم آید.
مجری پروژه سیماک ادامه داد: یکپارچگی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات داده ای جغرافیای اماکن و املاک، شفاف سازی فرایندهای ساخت و ساز و مجوزها، مهار زمین خواری و رصد تغییر غیرمجاز در کاربری اراضی ، امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه ها در استان از دیگر مزایای این پروژه به شمار می رود.
وی بیان کرد: در حال حاضر دستگاه های اجرایی استان سامانه های مختلفی دارند اما جای خالی سامانه سیماک که مخصوص حوزه املاک است در این میان به وضوح احساس می شود.
شکوری تصریح کرد: راه اندازی این سامانه علاوه بر این که مراجعه حضوری افراد به دستگاه های اجرایی را کاهش می دهد، باعث می شود که افراد در هر نقطه ای از کشور بتوانند به تمام اطلاعات و روند مجوزهای املاک خود دسترسی داشته باشند.
وی گفت: بابرنامه ریزی های صورت گرفته 339 هزار و 600 نفر به منظور اجرای این سامانه در دستگاه های مختلف کشور آموزش می بینند که انتظار می رود دستگاه های اجرایی استان نیز در این زمینه اهتمام ویژه ای داشته باشند.
مجری پروژه سیماک گفت: همچنین با راه اندازی این سامانه از زمانبری 70 میلیون استعلام گرفته می شود و همچنین به صورت مستقیم 12 هزار و 500 شغل به صورت ثابت ایجاد می شود.
وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه به صورت کامل از سوی وزارت ارتباطات تامین شده و امید است بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال 1397 اجرایی شود.
جلسه اقتصاد مقاومتی استان با موضوع اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی سازمان آب و برق و اجرای طرح سیماک در خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.
سرعت بخشیدن به پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان و در نظر گرفتن تبعات اجتماعی مسدود کردن چاه های غیر مجاز و پرکردن آن ها و صدور مجوز برای چاه های غیرمجازی که آسیب رسان نیستند از مصوبات این جلسه بود.
همچنین از این پس قرار شد سازمان اب و برق پیش از مسدود کردن چاه های غیر مجاز برای مدیریت بهتر نظر سازمان جهاد کشاورزی را نیز به عنوان سازمان ذی نفع جویا شود.
6002/7152 خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.