به گزارش ایرنا حسین شاهوردی روز دوشنبه در همایش طرح سلامت بازنشستگان سالمند تامین اجتماعی خوزستان در اهواز با بیان اینکه روند سالمندی و پیری جمعیت ایران رو به افزایش است افزود : بر اساس مطالعات انجام شده تا سال 2040 میلادی جمعیت سالمند ایران با رشدی 2 برابری به 15میلیون نفر خواهد رسید.
وی گفت:هم اکنون ایران به لحاط داشتن جمعیت سالمند ، در رده پنجاه و دوم جهان است از این رو باید از هم اکنون سیاست گذاری دقیق و کلان برای پاسخگویی به نیازهای متعدد و متنوع این جمعیت سالمند تدوین شود.
وی گفت: بر خلاف مسائلی که مطرح می شود ، کشور ما دچار پیری و سالمندی نیست ولی سرعت پیری و سالمندی آن با سرعت زیادی در حال محقق شدن است.
شاهوردی پیش بینی کرد تا سال 2040 میلادی ، نیمی از سالمندان کشور از خدمات صندوق تامین اجتماعی و نیمی دیگر از صندوق های بازنشستگی بهره مند شوند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون 42میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش این سازمان هستندگفت: از این تعداد 5.7میلیون نفر (با احتساب خانواده های آنان) از خدمات صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بهره مند می باشند.

*تصویب تشکیل شورای ملی سالمندان در هیات دولت
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این همایش از تصویب تشکیل شورای ملی سالمندان در هیات دولت و سپردن دبیری این شورا به وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.
شاهوردی افزود : سازمان تامین اجتماعی هم اکنون عضو شورای ملی سالمندان است و به زودی، جامعه سالمندان کشور شاهد نتایج مثبت شکل گیری شورای ملی سالمندان خواهند بود.
وی از جامعه بازنشستگان و سالمندان به عنوان شرکای سازمان تامین اجتماعی نام برد و افزود:انتقادها و همفکری جامعه بازنشستگان می تواند بسیاری از گره ها و چالش ها را حل کند.

*تا پنج سال آینده همه بازنشستگان زیرپوشش طرح سواد سلامت قرار می گیرند
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پنج سال آینده همه بازنشستگان با هدف بهبود و ارتقا ضریب سلامت سالمندان ، زیر پوشش طرح سواد سلامت قرار می گیرند.
وی گفت: از سال آینده با همکاری معاونت درمان سازمان تامی اجتماعی ، طرح خدمات سلامت سالمندان زیر پوشش به صورت پایلوت در خوزستان اجرا می شود.
شاهوردی هدف از اجرای این طرح را پرداختن جدی به مقوله پیشگیری از بیماری ها و ارتقا سطح آگاهی سالمندان بیان کرد و افزود: پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان رویکردی است که سازمان به صورت جدی پیگیری می کند.

* نگاه ویژه به بازنشستگان استان خوزستان
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این همایش گفت: استان خوزستان به دلایل مختلف و احساس دین احاد مردم به این استان که نقش مهمی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته است مورد توجه ویژه سازمان متبوع قرار گرفته است.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در حوزه سیاحتی و گردشگری بازنشستگان ، نگاه خاصی به استان های محروم به خصوص استان خوزستان خواهد داشت و با همه توان در صدد ارائه خدمات فرهنگی و سیاحتی به کانون های بازنشستگی استان است.
شاهوردی ، اجرای طرح فرهنگی کرامت رضوی ، برپایی جشن های بازنشستگی ، همایش های پیاده روی خانوادگی از جمله طرح های فرهنگی سازمان متبوع برای کانون های بازنشستگان سراسر کشور بیان کرد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.