به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با بیان اینکه مسئولان ناتوان و ناکارآمد از مسئولیت خود کنار بکشند، افزود: استان خوزستان با این همه منابع زیرزمینی و رو زمینی دارای ظرفیت بالای اشتغال است ولی امروز بیکاری در شهرهای آبادان و خرمشهر همچنان نرخ بالایی دارد.
وی با بیان اینکه افراد لایق و کارآمد در شهرهای آبادان هستند که اگر مسئولیت را به دست بگیرند غوغا می کنند، گفت: در دوران دفاع مقدس همین افراد کارآمد توانستند 2 ابرقدرت شرق و غرب را به زانو درآورند.
حجت الاسلام موسوی فر اظهارکرد: امروز می خواستم برخی از مسئولان را استیضاح کنم ولی کمی تامل کردم و مثل هفته های گذشته از طریق فضای مجازی خواسته های خود را می رسانیم.
وی با انتقاد از عملکرد منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند به رغم نرخ بالای بیکاری در شهرهای آبادان و خرمشهر بالغ بر یکهزار میلیارد ریال هزینه ساختمان اداری خود می کند و درحالی که ساختمان هایی در کنار آن برای استفاده اداری وجود دارد.
امام جمعه خرمشهر افزود: اگر همین بخش هزینه برای اشتغال جوانان خرج می شد بخش عمده ای از بیکاری در این 2 شهر برظرف می شد.
حجت الاسلام موسوی فر با بیان اینکه ما با منطقه آزاد مخالف نیستیم ولی فراهم کردن زیرساخت ها لازم و ضروری است، گفت: لغو روادید یکی اشکالات عمده عملکرد منطقه آزاد است و هر تبعه خارجی که از مرز شلمچه وارد شود و تا فرودگاه برسد در 2 طرف جاده با تلمباری از نخاله ها و زباله ها رو به رو می شود که این امر سبب سرشکستگی برای ما مردم خرمشهر و آبادان است.
وی افزود: تردد برخی از مسئولان منطقه آزاد با ماشین های مدل بالا و پر زرق و برق در خیابان ها ، دل جوانان ما را به درد می آورد.
امام جمعه خرمشهر گفت: بعضی از معاونت های منطقه آزاد اروند 2 تابعیتی هستند و پایان هفته بیشتر آنها به تهران و جاهای دیگر سفر می کنند و میلیاردها تومان برای منطقه آزاد هزینه آمد و شد را تحمیل می کنند؛ چرا از مدیران که ساکن آبادان و خرمشهر استفاده نمی شود که هزینه ای برای منطقه نداشته باشد.
حجت الاسلام موسوی افزود: تا کی باید به این مسایل در نماز جمعه بپردازیم تا مشکلات حل بشود؟
اگر چند فرد لایق را که تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در راس امور کارهای آنها باشد منصوب کنند مشکل بیکاری حل می شود.
وی با خطاب به برخی جوانان که دست نوشته در دست داشتند، گفت: اگر می خواهید شعار دهید مشکلی ندارد ما مردم خرمشهر مانند سایر مردم ولایت مدار دارای ادب و شعور هستیم.
حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر به سالروز 9 دی سال 88 اشاره کرد و اظهارکرد:رهبر معظم انقلاب یکسری از اصول را با الهام از آیات قرآنی برای ما در رابطه با 9دی سال 88 تفسیر کردند و اگر مسئولان به این اصول پایبند باشند در خدمت مردم و انقلاب خواهند بود.
7100/7165 / 6037/
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.