به گزارش ایرنا اقبال محمدیان پنجشنبه در آئین افتتاح دفتر صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه بین المللی اهواز افزود: خوزستان قطب اصلی اقتصادی کشور در بخش نفت و گاز ، کشاورزی ، فولاد و پتروشیمی است ولی هنوز نتوانسته ایم مشکل اشتغال جوانان استان را با این حجم سرمایه گذاری و ظرفیت ها برطرف کنیم.
وی منابع عظیم نفت و گاز با تولید 70درصد نفت خام کشور ، رودخانه های جاری ، کشاورزی ، صنایع پتروشیمی ، آثار تاریخی فراوان ، شبکه ریلی و بنادر ، فرودگاه های فعال ، بهره مندی از منطقه آزاد اروند ، توان صادرات کالاهای غیرنفتی ، دسترسی به آبهای آزاد و بین المللی ، دانشگاه های باسابقه و نیروی انسانی ماهر را از ظرفیت های اقتصادی استان خوزستان برشمرد.
وی افزود: استان خوزستان با این ظرفیت ها ، بهترین نقطه جذاب برای سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی است ولی ما مسئولان باید گره ها و موانع پیش پای سرمایه گذاران خارجی و داخلی را برداریم و مشوق های قانونی برای آنان ارائه کنیم.
محمدیان در ادامه با بیان اینکه برای سرمایه گذاران مشتاق به سرمایه گذاری در خوزستان فرش قرمز پهن می کنیم افزود: راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیک در فرودگاه اهواز می تواند فرش قرمزی برای سرمایه گذاران و شرکت های خارجی تلقی شود.
این نماینده مجلس در ادامه گفت: ما از طریق جذب گردشگران خارجی قادر خواهیم بود خوزستان را به دنیا معرفی و آنان را با ظرفیت های عظیم و بی نظیر خوزستان آشنا کنیم.
محمدیان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی دفتر صدور ویزای الکترونیک در اهواز ، پروازهای خارجی این فرودگاه افزایش یابد.
وی توسعه صنعت گردشگری و اشتغال در استان را با وجود سه اثر جهانی ثبت شده در یونسکو و بیش از چهار و 800اثر تاریخی و مذهبی امکان پذیر دانست و گفت: باید زیرساخت های گردشگری همچون ساخت هتل های جدید فراهم شود.
به گزارش ایرنا دفتر صدور ویزای الکترونیکی در اهواز روز پنجشنبه با حضور معاون کنسولی ، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه افتتاح شد.
از این پس گردشگران و عموم اتباع 180کشور جهان می توانند در مدت نیم ساعت ویزای الکترونیکی 90 روزه در فرودگاه بین المللی اهواز دریافت کنند.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.