به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت مناطق نفت خیز جنوب عضو هیات مدیره شرکت زاروبژ نفت روز چهار‌شنبه در نشست با مدیر امورفنی و کارشناسان مهندسی نفت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نتایج مطالعات توسعه میدان نفتی شادگان را تحویل این شرکت داد.
حمید دریس مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با ابراز خرسندی از پایان مطالعه توسعه میدان شادگان توسط شرکت زاروبژ نفت در موعد مقرر،گفت: از پنج شرکتی که برای تهیه طرح توسعه این میدان با آنها تفاهم نامه امضا شد 33 شرکت نتایج مطالعات خود را ارائه داده و شرکت پرگس و شرکت تنکو نیز احتمالاً تا هفته آینده مطالعات خود را ارائه خواهند داد.
دریس تصریح کرد: از مطالعاتی که توسط این پنج شرکت انجام شده یک طرح جامع توسعه واحد بر اساس مطالعات و برنامه جامع توسعه که پیش از این توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب انجام داده است ،ارائه شده و مبنای کار توسعه میدان شادگان خواهد بود.
وی افزود: در صورتی که شرکت هایی که در رابطه با میدان شادگان تفاهم نامه با آنها امضا شده است با برنامه جامع توسعه واحد موافقت کنند، مراحل بعدی کار انجام می شود که البته نظرات شرکت های مطالعه کننده در ارتباط با مطالعه و برنامه جامع توسعه واحدی که ذکر شد بررسی شده و لحاظ می گردد.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت زاروبژنفت روز دوشنبه 26 تیر ماه 96 تفاهم‌نامه ای امضا کردند که بر اساس آن شرکت زاروبژنفت متعهد شد مطالعات طرح توسعه میدان‎های شادگان و رگ سفید را به انجام برساند که بر اساس این تفاهم نامه نتایج مطالعات توسعه میدان رگ سفید نیز باید تا خردادماه 1397 به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارائه گردد.
همچنین روز گذشته شرکت تات نفت روسیه طرح توسعه میدان نفتی شادگان(برنامه جامع توسعه ) را به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل داد.
توسعه میدان های نفتی شادگان مدتی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که در این خصوص چند شرکت داخلی و خارجی مطالعات خود را در این خصوص به شرکت مناطق نفت خیز جنوب تحویل داده اند.
7152 /6002خبرنگار: محمدرضاخبازان**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.