به گزارش ایرنا مهدی چمران سه شنبه شب در نشست خبری در ستاد مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان در اهواز افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک گفتمان است و این گفتمان بر مبنای اهداف و اصول انقلاب اسلامی و انقلابی گری که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است می باشد.
وی گفت: ما پس از انتخابات اردیبهشت امسال ، کار خود را با قوت ادامه دادیم و هم اکنون نیز با برگزاری نشست های استانی و کشوری در حال بررسی و آسیب شناسی نقاط ضعف، و تقویت نقاط برجسته هستیم.
چمران، با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) یک تشکیلات فراجناحی است ولی در عین حال تلاش می کنیم همه احزاب و جناح های همسو را جمع کنیم بیان کرد: این جبهه سیاسی، نه دولتی است و نه وابسته به یک جناح خاص است؛ این جبهه با خواست مردم نضج گرفت و این مردم هستند که این جبهه را حمایت می کنند.
وی در خصوص برگزاری مجمع عمومی سوم جمنا گفت: هنوز زمان برگزاری مجمع سوم مشخص نشده است.
این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه جمنا در انتخابات گذشته موفق بود اظهارکرد: این جبهه با وجود اینکه فرصت چندانی برای تبلیغات نداشت ولی در انتخابات از رای بالای حداقلی برخوردار بود و این یک موفقیت قابل توجه بود.

* خوزستان در بهره مندی از آب سزاوارتر است
چمران در این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون به استان های دیگر گفت: خوزستان در بهره مندی از آب سزاوارتر است و معتقدم باید ابتدا نیاز استان در این زمینه تامین شود.
وی با اشاره به اینکه خوزستان در بخش های مختلف دچارعقب ماندگی است اظهارکرد:نباید اجازه داد مشکلات این استان بیشتر شود؛ خوزستانی ها در بهره مندی از منابع خدادادی خود باید در اولویت باشند.
چمران با بیان اینکه در زمینه انتقال آب نباید احساسی برخورد کنیم گفت: این موضوع یک مساله تخصصی است ولی نباید برای مردم خوزستان مشکل آفرین باشد.

* آمریکایی ها در برجام خلف وعده کردند
چمران با بیان اینکه آمریکایی ها در موضوع برجام خلف وعده کردند و زیر امضای خود زدند اظهارکرد: البته پیش بینی ما این بود که آمریکا قابل اعتماد نیست و اعتماد به آنان اشتباهی راهبردی است.
وی افزود: آمریکایی ها مدام از خروج از برجام حرف می زنند در حالی که ما به برجام پایبند هستیم و به همه تعهدات خود در این معاهده عمل کردیم.
به گزارش ایرنا مهدی چمران در سفر 2 روزه به خوزستان علاوه بر دیدار با آیت ا... سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، و چند عضو خبرگان رهبری، با مسئولان و دست اندرکاران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در اهواز، خرمشهر و آبادان جلسه کاری داشت و از دهلاویه محل شهادت شهید مصطفی چمران نیز دیدن و از مقام والای این شهید تجلیل کرد.
مصطفی چمران در 30 خرداد 1360 در منطقه دهلاویه در پنج کلیومتری غرب سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره مزدوران بعثی عراق به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.