نورالله حسن زاده یکشنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در محل نمایشگاه بین المللی اهواز اظهار کرد: بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند که در عین ایجاد اشتغال بیشتر، آسیب پذیری بیشتری نسبت به واحدهای بزرگ دارند.
وی ادامه داد: شکل گیری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برای توسعه صنعت کشور بسیار مهم است بنابراین انتظار می رود مشکلات این واحدها در ارتباط با پتروشیمی و نفت از جمله بدهی های آنها ، مرتفع شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: رونق صنعت نفت و پتروشیمی ارتباط مستقیمی با فعالیت واحدهای کوچک و متوسط دارد و هر گاه صنعت نفت کشور پر رونق بوده ، صنایع کوچک و متوسط کشور هم رونق داشته اند زیرا 50 درصد واحدهای صنعتی کوچک خوزستان در حوزه صنایع پتروشیمی، بیش از 30 درصد مربوط به فولاد و نیشکر و 20 درصد مربوط به دیگر صنایع است.
وی ادامه داد: بدهکاری صنایع کوچک و متوسط از شرکت های نفتی می تواند باعث انفعال این شرکت ها شود بنابراین انتظار پرداخت این بدهی ها را داریم و ازسوی دیگر امید است تا شرکت های زود بازده نیز با افزایش کیفیت محصولات خود، ارتباط بهتری با بخش نفت و پتروشیمی کشور برقرار کنند.
حسن زاده یادآور شد: بیش از 70 درصد از 120 شرکت حاضر در نمایشگاه را شرکت های خوزستانی تشکیل می دهند که امیدواریم از محل تسهیلات تعلق گرفته به واحدها یفعال بهره ببرند تا در روند تولیدات خود دچار مشکل نشوند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به بحث اجرایی شدن شهرک تخصصی انرژی در خوزستان گفت:شهرک تخصصی ماهشهر- امیدیه در حال راه اندازی است تا با تکمیل صنایع پتروشیمی و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی این صنعت در استان، شاهد افزایش اشتغال و نیز ارزش افزوده کالایی باشیم.

نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری در اهواز با حضور 120 واحد معتبر در قالب شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات، تامین کننده تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت حفاری در 6 هزار متر مربع فضای مسقف و باز نمایشگاه برپا شده است.
از مجموع شرکت های حاضر در این نمایشگاه ، 72 درصد از خوزستان و 28 درصد از استان های تهران، فارس، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی هستند.
85 شرکت و مجموعه از میان سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت حفاری و 10 شرکت تامین کننده و پنج شرکت خدماتی در این نمایشگاه حضور دارند.
برگزاری دو پنل تخصصی، رونمایی از آخرین قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری تولید داخل، هم افزایی و تبادل تجربه میان مدیران و نمایندگان شرکت های حاضر در نمایشگاه با متخصصان صنعت حفاری کشور از جمله برنامه های پیش بینی شده در این نمایشگاه است.
پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری از سوم تا ششم دی جاری همه روزه از ساعت 9:30 دقیقه تا 17 برای بازدید عموم دایر است.

6002خبرنگار: سپیده اسکندری**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.