مرجان شوشتری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس نشست کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان سال گذشته شهرداری اهواز موظف شد تا طرح شهرداری بافت تاریخی را ایجاد و اجرایی کند اما تاکنون گزارشی از روند انجام این کار از شهرداری دریافت نکرده ایم.
وی تاکید کرد: کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان استاندار خوزستان نیز تصویب کرد که شهرداری بافت تاریخی به صورت پایلوت در اهواز اجرایی شود و شهرداری بدین منظور طرح های دیگر استان ها را بررسی کند و ساز و کار مناسب آن را برای اهواز ارایه دهد.
وی افزود: بافت تاریخی شهر اهواز دربرگیرنده بناهای تاریخی است که نیاز به توجه ویژه دارند و ارگان های مختلفی از جمله شهرداری که مدیریت شهری نیز برعهده آنها است باید در این قضیه دخیل باشند.
وی اظهار کرد: با اعضای شورای شهر فعلی اهواز نیز صحبتهایی شده و با شهرداری برای بازدید از بافت و بررسی‌ این موضوع مکاتبه شد.
معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: به رغم همه این پیگیریها ،تاکنون هیچ گونه ساز و کار یا نحوه اجرایی برای شهرداری بافت تاریخی اهواز از سوی شهرداری اهواز ارایه نشده است.
شوشتری ادامه داد: همچنین نشستی میان شورای شهر چهارم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در اداره کل میراث خوزستان برگزار شد که تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.
معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: بافت تاریخی اهواز براساس اولین عکسهای اهواز در دهه 1330 تهیه شد و به عنوان محدوده ای که باید مورد نظارت قرار گیرد اعلام شد.
به گزارش ایرنا براساس مصوبه آذرماه 1395 کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خوزستان 6 شهر خوزستان شامل اهواز، دزفول، شوشتر، رامهرمز، آبادان و بهبهان واجد شرایط راه اندازی شهرداری بافت تاریخی اعلام شدند و مقرر شد شهرداری بافت تاریخی اهواز به صورت پایلوت ظرف 6 ماه راه اندازی شود.
به گفته معاون میراث فرهنگی خوزستان در اهواز 161 هکتار بافت تاریخی دربرگیرنده 150 تا 200 اثر تاریخی تعیین شده که از این تعداد 39 اثر به ثبت ملی رسیده است.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.