مصطفی کنار کوهی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایش ها همچنان در طول سال ادامه دارد و با نمونه برداری، پایش و بررسی بالینی در مرغداری های صنعتی و تالاب ها تاکنون هیچ مورد مثبت آزمایشگاهی و علایم بالینی مشاهده نشده است.
وی افزود: ستاد مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خوزستان با حضور استاندار برگزار شده و آمادگی لازم برای بروز احتمالی آن در هر زمان وجود دارد و پیش بینی لازم صورت گرفته است.
کنارکوهی در ادامه گفت: هم اکنون در سطح خوزستان کمبود تخم مرغ وجود ندارد و توصیه می شود مردم تخم مرغ را از مکان های عرضه مجاز و دارای نشان تهیه کنند.خرید تخم مرغ محلی توصیه نمی شود.
آنفلوآنزای پرندگان،گونه‌ای بیماری ویروسی است که ویروس عامل آن ازخانواده Orthomyxooviridaeاست؛ این ویروس خود دارای سه تیپ A,B,C است.
ویروس آنفلوآنزا سندروم‌های متعددی از آلودگی‌های بدون علامت تا آلودگی خفیف دستگاه تنفسی فوقانی وکاهش تولید تخم و بیماری عمومیت یافته با علائم تنفسی، رال (خس خس سینه)، ریزش اشک، سینوزیت، سیاه شدن قسمت‌های بدون پر مانند تاج و ریش، تورم سر و صورت، ژولیدگی پرها، اسهال و بروز درگیری سیستم عصبی همراه با مرگ سریع را در پرندگان ایجاد می‌کند.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.