معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: همه مدیران و سازمان های مربوطه با توجه به مسولیت خود باید نسبت به اتخاذ تدابیر عملیاتی و امنیتی اقدام کنند و همه تلاش خود را برای کاهش بحران کم آبی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فرامند هاشمی زاده گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی پیش آمده، وضعیت آب در استان از حالت عادی خارج شده و در حالت بحرانی است. 

وی در جلسه ستاد بحران مشکلات کشاورزان حوضه زهره و مارون که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما اکنون در شرایط بحرانی قرار داریم همه باید بیایند و بسیج شوند و تلاش کنند تا مشکلات استان در این زمینه حل شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی پیش آمده، وضعیت آب در استان از حالت عادی خارج شده و در حالت بحرانی است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: همه مدیران و سازمان های مربوطه با توجه مسولیت خود باید نسبت به اتخاذ تدابیر عملیاتی و امنیتی اقدام کنند و همه تلاش خود را برای کاهش این بحران انجام دهند.

هاشمی زاده با اشاره به این که مدیریت بحران استان باید بر روی این اقدامات نظارت و در زمانی که نیاز است به مساله ورود کند، عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده باید آب به صورت سهمیه بندی با اعمال مدیریت و هماهنگی سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: این دو سازمان باید به صورت هماهنگ شده در این زمینه با یکدیگر عمل کنند اما متاسفانه در زمان هایی شاهد عدم هماهنگی این دو بخش هستیم. 

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: جهاد کشاورزی با استفاده از همه اهرم های قانونی خود در همه حوضه های آبی استان حضور فعال داشته باشد و اسباب عبور از این بحران را فراهم کند. سازمان آب و برق خوزستان نیز با توجه به شرایط به وجود آمده و برای جلوگیری از تنش های اجتماعی فعال سازی آب را به نوعی انجام دهد که سهمیه بندی و زمان بندی به صورت کاملا مدیریت شده باشد.

هاشمی زاده بیان کرد: برای رفع مشکل آب هندیجان، آب از سد کوثر باید رها سازی شود تا آب به هندیجان برسد. هم چنین برای نجات شادگان از بحران آب باید رها سازی آب از مارون انجام بگیرد تا شاهد رفع مشکل آب در شادگان باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.