به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد امام در خطبه های نماز جمعه شهر شوش با اشاره به هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) افزود: حدود 12هزار نفر از این تعداد بیسواد را زنان تشکیل می دهند.
وی گفت: تشکیل نهاد سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره)، اقدامی ستودنی و یک حرکت انقلابی بود.
وی اظهار کرد: تاسیس نهضت سوادآموزی و دیگر نهادهای انقلابی از جمله ابتکارهای ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی و راهی برای کسب علم و معرفت است.
امام جمعه شوش از مسئولان بویژه بخشداران،جهاد کشاورزی،بهداشت ودرمان ،بهزیستی ،کمیته امداد ودهیاران که بامردم بویژه روستاییان ارتباط دارند خواست کمک کرده و افراد بیسواد و کم سواد را شناسایی، تا این معضل ریشه کن شود.
وی با اشاره به نامگذاری پنجم دی به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی ادامه داد: ایران اسلامی روی خط زلزله قرار دارد و به همین خاطر شاهد زلزله های مختلف در کشور هستیم، از این رو دست اندرکاران ساخت و ساز باید برای احداث سازه های ایمن و مقاوم اهتمام داشته باشند.
حجت الاسلام امام در ادامه اظهار کرد: قدس پایتخت فلسطین است و توطئه آمریکا مبنی بر انتقال سفارت از تل آویو به قدس، به نابودی رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.
خطیب جمعه شوش گفت: رای منفی اکثریت اعضای سازمان ملل به قطعنامه آمریکا در مورد قدس شکست دیگری برای این کشور است.
امام جمعه شوش همچنین با اشاره به درگذشت عالم ربانی آیت ا... محی الدین حائری شیرازی، بیان کرد: این عالم ربانی از شخصیتی ممتاز و ویژه برخوردار بود که برگزاری مجلس ختم از سوی رهبر معظم انقلاب برای وی، نشان از همین جایگاه ویژه دارد.
7280/ 6037
خبرنگار:مجتبی پناهی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.