به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سیدعلی خمینی روز پنجشنبه در نهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی که با حضور مسئولان استانی، شهری و شهروندان در حسینه ثارالله آبادان برگزار شد اظهار کرد:آیت الله جمی در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از وطن مردانه ایستاد و با این ایستادگی دشمن را به خاک مالید.
وی افزود:تلاش های این مرد مجاهد بر هیچکس پوشیده نیست و آیت الله جمی با هدفی زندگی کرد تا در کنار کسانی نباشد که قول و عملشان یکی نیست.
نوه امام خمینی (ره) گفت:مقاومت و ایستادگی آیت الله جمی در هشت سال جنگ تحمیلی با وجود همه سختی ها موجب شد تا ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس به شکست صدام و حامیان وی منجر شود و ذره ای از خاک وطن در تصرف دشمن نماند.
حجت الاسلام سیدعلی خمینی تصریح کرد:آیت الله جمی با استقامت کامل در صحنه‌ ها حضور داشت و آبادان قهرمان را قهرمان تر کرد.
وی افزود:سوابق و زندگینامه مرحوم جمی شاید برای کمتر کسی شناخته شده باشد و امروز باید برای تثبیت حقانیت زندگی آن بزرگوار و انتقال آن به نسل ‌های آینده بیش از پیش کوشید.
نوه امام خمینی (ره) گفت:در این خطه قهرمان ‌پرور، آیت‌ الله جمی به عنوان اسطوره و اسوه مردانگی و ایثار بنیان نهاده شده است.
وی با اشاره به مشکلات استان خوزستان اظهار کرد:خوزستان خصوصیات بارزی دارد، مردم این استان خونگرم و کم توقعی هستند و دولت ها باید در رفع مشکلات این استان بیشتر تلاش کنند.
حجت الاسلام خمینی افزود:زمانی که جنگ به پایان رسید زندگی در شهرهای مختلف کشور به حالت عادی بازگشت ولی استان خوزستان با مشکلاتی روبرو شد که در دوران جنگ با آنها روبرو بود.
وی گفت:استان خوزستان برای همه کشور درس آموز است، خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و باید به مشکلات این استان رسیدگی شود زیرا این خواسته و دغدغه اصلی رهبر انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی در استان خوزستان گفت:این طرح با دستان توانمند مسئولان و دولت خدمتگذار محقق خواهد شد، این طرح منافع زیادی برای کشور دارد.
حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه مردم خوزستان توقع زیادی از دولتمردان ندارند افزود:همین استان در جبهه های سوریه و عراق علیه داعش بیشترین شهید مدافع حرم را به کشور تقدیم کرد که این نشان از روحیه شهادت طلبی و جهاد فی سبیل الله خوزستانی هاست.
وی گفت:استان خوزستان هویت ایران اسلامی است، روحیه مردم خوزستان نشان از بزرگی این مردم دارد.
نوه امام خمینی (ره) گفت:از زمان جنگ سال های زیادی گذشته است ولی آنقدری که شایسته این مردم بوده دولت ها توانسته اند خدمت رسانی کنند و محرومیت های اساسی که در این خطه وجود دارد هنوز برطرف نشده اند.
وی افزود:این استان محرومیت ها و مشکلات بسیاری دارد، امروز مردم خوزستان زر خیر، نفت خیز و دلاور پرور یکپارچه تابع نظام جمهوری اسلامی هستند و همراه دولت ها بوده اند.
وی اظهار کرد:دغدغه همه دولت های پس از جنگ معیشت مردم خوزستان بوده است، امروز هم دولت توجه زیادی به این استان دارد.
آیت الله جمی در سال 1327 خورشیدی به آبادان مسافرت کرد و با روحانی مبارز ˈ شیخ عبدالرسول قائمی ˈ موسس حوزه علمیه آبادان آشنا و برای ادامه تحصیل وارد این مدرسه شد.
آیت الله جمی در طول زندگی بابرکت خود، منبر را به کانونی برای روشنگری و اطلاع رسانی مردم علیه رژیم تبدیل کرده بود و از همین طریق با رژیم پهلوی مبارزه می کرد.
مرحوم آیت الله جمی در طول دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیر بود و همیشه یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.
آیت الله جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعال داشت.
آیت الله غلامحسین جمی در سن 83 سالگی در بیمارستان امام (ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیت آن مرحوم، پیکر آن در وادی السلام نجف اشرف آرام گرفت.
7104/7165/6068
خبرنگار:مسعود گادار**تنظیم کننده:حمیدرضا ترابی فرد** انتشار:
محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.