به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمجید شرفی دوشنبه در بازدید از دفتر ایرنا آبادان اظهار کرد : متاسفانه زمین های کشاورزی و نخلستان های شادگان بدلیل بی آبی در حال نابود شدن هستند و این وضعیت موجب قطع تنها منبع درامد اغلب کشاورزان منطقه می شود.
امام جمعه شادگان گفت: شادگان با ۲۳۱ روستا از بافتی روستایی برخوردار است وحیات و چرخه اقتصاد روستاها به آب بستگی دارد لذا کمبود آب کشاورزی معیشت مردم را به خطر انداخته است.
وی همچنین با اشاره به نقش تالاب بین المللی شادگان و ظرفیت های آن در حوزه های گردشگری و صیادی افزود: این ثروت طبیعی و خدادادی در اقتصاد و معیشت مردم همجوار بسیارموثر و تعیین کننده بود که متاسفانه اکنون وضعیت مناسبی ندارد و بخش هایی از آن در حال تبدیل شدن به نمکزار است.
امام جمعه شادگان با انتقاد از بیکاری وسیع و محرومیت دراین شهرستان گفت: این وضع حس تبعیض را به وجود می آورد که می تواند خطرساز باشد، لذا مسئولان باید فکری اساسی برای رفع مشکلات این شهرستان کنند.
حجت الاسلام شرفی افزود: تنها امید جوانان و مردم شادگان به فعالیت و رونق بنگاه های اقتصادی نظیر فولاد شادگان، بندر تجاری و صنایع نیشکر بود که این بنگاهها هم درعمل نتوانسته اند تغییری در معیشت و کسب و کار مردم ایجاد کنند.
حجت الاسلام شرفی آمار بیکاری در شادگان را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ۹۰ درصد شاغلین در بنگاه ها و صنایع بزرگ شادگان از جمله فولاد، نیشکر و بندر تجاری افراد غیر بومی هستند.
حجت الاسلام سیدمجید شرفی امام جمعه شادگان با حضور در تحریریه ایرنا آبادان با چگونگی تهیه و انتشار اخبار از نزدیک آشنا شد.
3015/7165 / 6002
خبرنگار: عدنان جواهری* تنظیم: حمیدرضا ترابی فرد* انتشاردهنده:کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.