به گزارش ایرنا رضوان حکیم زاده شنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد :خوزستان در بین سایر استان های کشور در جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی عملکرد بسیار خوبی دارد در سال های گذشته 33 هزار نوآموز در استان جذب دوره پیش دبستانی بودند این در حالی است که امسال یکصد هزار نوآموز در استان جذب این دوره شدند.
وی با اشاره به مزیت های تحصیل دانش آموزان در دوره پیش دبستانی بیان کرد: دوره پیش دبستانی آموزش عادلانه را در جامعه گسترش می دهد و مانع تکرار پایه در دوره اول ابتدایی می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در خوزستان همچون بسیاری استان های دیگر در مناطق برخوردار کلاس های درس نسبت به مناطق محروم با کیفیت بیشتری برگزار می شوند باید این نگاه معکوس شود و از امکانات بیشتر و افراد متخصص در مناطق محروم برای تحصیل دانش آموزان استفاده کرد.
حکیم زاده افزود: می توان برای آموزش دانش آموزان در مناطق محروم از فارغ التحصیلان رشته علوم تربیتی به مدت پنج سال در این مناطق استفاده کرد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش نیز دراین نشست بیان کرد:نسبت تعداد دانش آموزان ، نیروی انسانی و توزیع بودجه در آموزش و پرورش خوزستان با یکدیگر تناسب و تطابق دارد.
علی اللهیار افزود: جمعیت دانش آموزی خوزستان نسبت به جمعیت دانش آموزی کل کشور 6.9 درصد و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نسبت به این جمعیت در کشور 6.8 است و هفت درصد بودجه آموزشی کشور نیز در خوزستان هزینه می شود.
وی اضافه کرد: در لایحه بودجه سال 1397 در بخش آموزش و پرورش چند ویژگی مهم وجود دارد که از جمله این برنامه ها استانی شدن اعتبارات آموزش و پرورش است.
اللهیار عنوان کرد: همچنین در اعتبارات ملی آموزش و پرورش به بحث تغذیه مدارس شبانه روزی، هزینه سرویس مدارس مناطق محروم و آموزش دوره پیش دبستانی توجه شده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: بودجه سال آینده آموزش و پرورش در استان باید مبتنی بر یک برنامه منسجم و در یک زمان مشخص هزینه شود.
وی گفت: بسیاری از مطالبات فرهنگیان امسال پرداخت می شود.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.