به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رضایی روز جمعه در آئین افتتاح پنج طرح آموزشی و خدماتی در شهرستان دزفول با اشاره به اینکه 426 فضای آموزشی در قالب یک هزار و 650 کلاس درس در استان خوزستان در حال ساخت است گفت:ساخت70 فضای آموزشی از سوی بنیاد برکت در خوزستان آغاز شده که امیدوارم هرچه سریعتر این مدارس تکمیل شوند.
وی در ادامه از دزفول به عنوان قطب خیرین مدرسه ساز منطقه و کشور نام برد و اضافه کرد:خوزستان بعد از استان تهران در جذب و تعهد خیرین رتبه دوم را دارد.
رضایی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی خوزستان نیز گفت:پنج هزارو 477 فضای فیزیکی و مدرسه در خوزستان وجود دارد که با وجود فعالیت های انجام شده و ورود خیرین به علت مشکلات گذشته و پراکندگی که در استان وجود دارد بخشی از کلاس ها در شرایط مطلوبی نیستند و اگر زلزله ای مانند کرمانشاه در این استان رخ دهد شاهد آثار جبران ناپذیری خواهیم بود.
وی افزود:اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس خوزستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و شاهد افزایش 750 میلیارد ریالی این اعتبارات هستیم .
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان نیز با بیان اینکه آسیب های اجتماعی که در جامعه مشاهده می شود با گذشته تاریخی این ملت همخوانی ندارد گفت:آموزش مهارت های اجتماعی رسالت اصلی آموزش و پرورش است.
محمد تقی زاده افزود:یک ملت با پشتوانه تاریخی درخشان باید توجه خاصی به مهارت های اجتماعی داشته باشد و آموزش ها به بهترین نحو ارائه شود .
وی در ادامه از دزفول به عنوان شهر نمونه کشور نام برد و گفت: دزفول تنها در دوران دفاع مقدس یک نماد و الگو نبوده بلکه یک نماد تاریخی از دوران باستان تاکنون بوده است و در همه زمینه ها و ابعاد فرهنگی،اجتماعی ،ملی ،مذهبی ،علمی و آموزشی سابقه ای درخشان دارد و 600 سال قبل از دانشگاه آکسفورد دارای دانشگاه بوده و مراودات علمی فراوانی با هند،چین،یونان و روم باستان داشته است .
وی افزود:امروز که با فعالیت خیرین در حوزه آموزش و پرورش روبرو هستیم ، خیرین دزفول با حضور و مشارکت گسترده خود خدمات ارزنده ای در منطقه داشته که نشان از فرهنگ بالای مردم این شهرستان دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان اولویت نخست جامعه را آموزش وپرورش دانست و افزود:هرچه خیرین بیشتر تلاش کنند وظیفه معلمان سنگین تر می شود لذا باید تلاش شود مفاهیم و مهارت های اجتماعی که بزرگترین رسالت آموزش و پرورش است به درستی به دانش آموزان آموزش داده شوند.
پنج طرح آموزشی روز جمعه با حضور وزیر آموزش و پرورش در دزفول افتتاح شد.
این طرح ها شامل 24 کلاس درس می باشند که برای ساخت آنها بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه شده است.
در این آئین از محمد ، مصطفی و مسعود طاهردناک سه خیری که در ساخت مدرسه طیبه دزفول مشارکت داشتند با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار خوزستان تجلیل شد.
همچنین علیزاده حداد و اخلاصی از دیگر خیرین دزفول که نوسازی 2 واحد آموزشی را تقبل کردند تشویق شدند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.