به گزارش خبرنگار ایرنا عباس پاپی زاده روز جمعه در آئین افتتاح پنج طرح آموزشی خدماتی با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد:با توجه به کمبود بودجه در کشور به هر میزانی که خیران برای ساخت مدرسه متعهد شدند 2 برابر آن از سوی دولت باید تامین شود تا کمبودهای آموزش و پرورش برطرف شود.
وی در ادامه بیان داشت :با وجود اینکه شهرستان دزفول قطب کشاورزی منطقه است از داشتن هنرستان کشاورزی محروم است.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بر اساس مطالعات ملی انجام شده در دهه 30 شمسی دزفول یکی از 2 قطب کشاورزی کشور شناخته شد اما با این سابقه درخشان همچنان خلاء نبود هنرستان کشاورزی در این شهرستان مشهود است.
وی بیان داشت:با وجود علاقه مندان بسیار به تحصیل در رشته های کشاورزی در دزفول از وزیر آموزش و پرورش درخواست می شود با ایجاد هنرستان کشاورزی در این شهرستان موافقت کند. پاپی زاده همچنین به مشارکت گسترده خیران دزفول در امر مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: خیران دزفول در حوزه های سلامت ، مدرسه سازی و امنیت در کشور پیشتاز بوده و حضور فعالی دارند.
وی بیان داشت :تاکنون حتی یک بیمارستان دولتی نیز در دزفول ساخته نشده و بار سنگین بهداشت و سلامت در این شهرستان 500 هزار نفری بر دوش خیران می باشد. ضمن اینکه در حوزه مدرسه سازی نیز خیران دزفول در رده نخست استان خوزستان و جزء رده ها برتر کشور می باشند که این میزان حضور و مشارکت شایسته تقدیر و مایه دلگرمی است.
نماینده مردم دزفول اضافه کرد:خیرین دزفول علاقه فراوانی به کار در آموزش و پرورش دارند و همیشه سهم خود را زودتر از موعد مقرر پرداخت کرده اند ولی پرداخت تعهد دولت با تاخیر موجب دلسردی خیران می شود .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود حداقل 700 نیرو در آموزش و پرورش دزفول اشاره کرد و گفت:کمبود نیرو در آموزش و پرورش باید مرتفع شود تا کار آموزش به بهترین نحو ادامه یابد.
به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار دزفول نیز در این آئین گفت:مردم دزفول افرادی مهربان هستند که در کلیه بخش ها از جمله ورزشی و میراث فرهنگی نیز ورود کرده و مشارکت خیر خواهانه دارند.
حبیب اله آصفی افزود:با ثروت مردم دزفول که حاصل کار و تلاش در بخش کشاورزی و تجارت است فعالیت های خیرخواهانه و اقتصادی بسیاری آغاز شده و بیش از 300 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان رقم خورده که نویدبخش بهره برداری از پروژه های بزرگی چون پالایشگاه ، نیروگاه ، شرکت لوله سازی و دیگر پروژه هاست .
فرماندار دزفول خواستار حمایت از جامعه خیرین شد.
در سفر سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش به دزفول پنج واحد آموزشی با مشارکت خیران افتتاح شد و عملیات ساخت 2 واحد آموزشی روستایی با مشارکت بنیاد برکت آغاز شد.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.