قدرت اله نیکخواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال های اخیر به ویژه در رشته سنگنوردی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم و ورزشکاران خوزستان همیشه جز نفرات برتر کشوری هستند اگر چه نباید به این موضوع بسنده کرد و با کار و تلاش بیشتر برنامه های خود را عملیاتی کرد.
وی با بیان این که میل به باشگاه داری در این رشته کم رنگ شده است افزود: با توجه به مصوبه شهریور پارسال مبنی بر حذف گروه های کوهنوردی در کشور و تبدیل آنها به باشگاه، تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده هر چند به دلیل هزینه های بالایی که در این رشته وجود دارد، روند ثبت باشگاه ها در خوزستان کند شده است.
وی گفت: در سال های اخیر ورزشکاران خوزستان رقابت های مختلفی را داشتند که نتایج خوبی کسب کردند به همین جهت تلاش می کنیم تعداد باشگاه های خود را در استان افزایش دهیم.
نیکخواه افزود: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نخستین خانه سنگنوردی خوزستان به مساحت یک هزار متر در کلانشهر اهواز احداث می شود.
وی ادامه داد: با راه اندازی خانه سنگنوردی وضعیت این رشته در خوزستان به مراتب بهتر خواهد شد و علاقه مندان به این رشته به ویژه بانوان دغدغه نبود مکان سرپشیده برای تمرین کردن را ندارند.
رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خوزستان ادامه داد: این خانه سنگنوردی ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را دارد و از این پس به راحتی می توان رقابت های جایزه بزرگ آسیایی و حتی جهانی را در اهواز برگزار کنیم.
وی برگزاری مسابقات بین المللی مهم در سطح کشور را یکی از نیازهای مهم برای پیشرفت این رشته دانست و گفت: با توجه به این که در سال های اخیر شاهد آن هستیم که کوهنوردان ایرانی عنوان های قهرمانی جهان را به خود اختصاص می دهند فدراسیون می تواند مسابقات بین المللی بیشتری در ایران برگزار کند تا ورزشکاران این رشته آبدیده تر شوند.
نیکخواه به برگزاری مسابقات اسکای رانینگ (دوی کوهستانی) اشاره کرد و افزود: این رقابت ها روز 24 آذرماه به صورت استانی در ارتفاعات شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد و نفرات برتر در قالب تیم خوزستان به رقابت های کشوری اعزام می شوند.
9879 / 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.