مراسم رونمایی از پوستر هشتمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این برنامه که با حضور امام جمعه، فرماندار، هنرمندان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان لالی در مجتمع فرهنگی هنری مولوی برگزار شد، مهدی خدادادی دبیر سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورا گفت: برنامه دل‌نوشته‌های عاشورا یک کار فرهنگی هنری معمولی نیست، یک کار دینی آئینی است لذا حضور شما در مراسم رونمائی از پوستر دل نوشته‌ ها قطعاً یک عبادت محسوب می‌شود.  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لالی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون دبیرخانه مساجد کشور اعتبار کافی برای برگزاری این رویداد ملی مذهبی تخصیص نداده جا دارد از حسن توجه و عنایت ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نسبت به برگزاری هشتمین سوگواره ملی دل‌نوشته‌های عاشورا تقدیر و تشکر ویژه و فراوان داشته باشیم. اگر حمایت و مساعدت مدیرکل و مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان نبود امکان برگزاری برنامه‌‌ی دل‌نوشته‌ها نبود. 

وی درباره پوستر دل‌نوشته‌ها گفت: در این طرح با استفاده از نمادهای واقعه‌ی عاشورا و طراحی ققنوس  یک تشبیه هنری ادبی به وجود آمده، در واقع پیام «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» در این طرح بیان شده که ققنوس نماد فداکاری برای تجدید حیات نسل خود است و با سوختن خود باعث می‌شود ققنوس دیگری به وجود آید. امام حسین(ع) و اهل‌بیت و یارانش با خلق واقعه‌ی عاشورا و با خون خویش  اسلام و تعالیم اسلامی و هدف نهایی ادیان الهی را احیا کردند و با ایجاد مکتب عاشورا دین اسلام را پویا و زنده نگه داشتند. 

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدی امام جمعه شهرستان لالی نیز گفت: همه روزها برای ما عاشورا است و به گفته امام خمینی(ره)، انقلاب ما از آن سیدالشهدا است. پیامبر (ص) فرمودند: اهل‌بیت من کشتی نوح است. اگر می‌خواهید هدایت شوید راهی جز راه سیدالشهدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیست. 

در ادامه این مراسم گودرز ترکی‌زاده فرماندار شهرستان بیان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی و نیروها را برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد ملی فرهنگی هنری مذهبی بسیج خواهیم کرد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.