به گزارش ایرنا استاندار خوزستان هشتم آذر امسال در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهوری ، خواستار تامین آب گام دوم طرح 550 هزار هکتاری خوزستان شد.
پس از آن نامه ای از سوی محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری خطاب به رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ارسال شد که در آن دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با اشاره به نامه استاندار خوزستان در خصوص طرح 550 هزار هکتاری پی نوشت کرد: اقدامات فوری برای شروع فاز دوم طرح به عمل آید.
طرح 550 هزار هکتاری در جریان سفر رهبر معظم انقلاب در اسفند 1375 به تصویب رسید ولی عملیات اجرایی آن به صورت جدی در سال 1392 همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم عملیاتی شد.
در گام نخست این طرح 1.5 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و ذخیره ارزی، برای اجرای آن اختصاص یافت و هم اکنون در گام نخست 330 هزار از این طرح به بهره برداری رسیده یا در حال اجرا است.
گستره این طرح زیربنایی که قرار است با اتمام آن 9 میلیون تن به محصولات کشاورزی خوزستان اضافه شود کل استان به ویژه مناطق غربی و مرکزی استان را شامل می شود.
قرار است برای اجرای فاز دوم علاوه بر تخصیص آب، چهار میلیارد دلار از محل صندوق ارزی برای اجرا و تکمیل این طرح بزرگ ملی اختصاص یابد.
تامین آب این طرح مهم کشاورزی در چند سال گذشته با مشکلاتی همراه بوده است.
7164/ 7252/ 6037
خبرنگاران: محمد رضا خبازان/ عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.