استاندارخوزستان با تاکید بر استمرار حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: آینده استان و کشور به این حمایت ها وابسته است؛ و انجام کارهای زیر ساختی مربوط به آموزش کودکان تضمین کننده مسیر دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جشن شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل که در محل سالن همایش شهید هاشمی زاده برگزارشد، با بیان این که موضوع آسیب های اجتماعی موضوع جدی جوامع است، گفت: آنچه جوامع را در برخورد با آسیب های اجتماعی متمایز می کند، نحوه نگرش به این پدیده و راهکار های ارائه شده برای اصلاح آن است.

وی افزود: در برخی کشور ها آسیب های اجتماعی با برخورد قهری همراه است، و از این طریق سعی در حذف یا از بین بردن آن دارند. با برخورد های قهری ممکن است آسیب های اجتماعی زیر زمینی و یا زیر پوستی شود، اما به طور حتم  از جامعه حذف نمی شوند.

وی بیان کرد: زمانی که با آسیب های اجتماعی عالمانه و کارشناسانه به عنوان یک‌ بیماری اجتماعی برخورد شود، قطعا" نتایج موثری در اصلاح جامعه خواهد داشت.

شریعتی با اشاره به برخی شاخص های توسعه انسانی از دید سازمان ببین الملل، گفت: امید به زندگی، سواد و میزان درآمد از جمله مولفه های توسعه انسانی در جوامع بشری است.

وی با بیان این که رقم ۱۱ هزار محصل بازمانده از تحصیل صحت ندارد، بیان کرد: اغلب دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده،  به نقاط دیگر نیز منتقل شده اند.

وی گفت: وجود حتی یک هزار نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل فقر زیاد است، و باید همت کرد، این رقم را به حداقل رساند.

شریعتی با اشاره به کمبود معلم در ابتدای سال تحصیلی، بیان کرد: در ابتدای سال تحصیلی با کمبود مدرس مواجه بودیم، و در این شرایط مناسب نبود، دانش آموز در کلاس درس حاضر شود، اما معلم نداشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس موفق شدیم تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ معلم را جذب کنیم که این میزان هم به اشتغال استان کمک کرد، هم کمبود معلم در مدارس جبران شد.

شریعتی با بیان این که طرح فراگیر پیش دبستانی در کل استان یکی از اقداماتی است، که به بازماندگی از تحصیل کمک می کند، گفت: این طرح از سال گذشته به صورت فراگیر در استان انجام شد.

استاندار خوزستان  با تاکید بر این که زبان علم باید زبان رایج همه کارشناسان و مسئولان شود، بیان کرد: حفظ و جلوگیری از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان باید به شکل گسترده پیگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.