به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت استانداری خوزستان: دکتر غلامرضا شریعتی روز شنبه 18 آذر ماه در نشست شورای اشتغال شهرستان آبادان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد عنوان کرد: فرمانداران مدیران شهرستانی را بر اساس عملکرد آنان در تسهیل سرمایه گذاری، تولید و اشتغال ارزیابی خواهند کرد و فرمانداران شهرستان ها هم بر همین اساس ارزیابی خواهند شد.

استاندار خوزستان افزود: بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در امر سرمایه گذاری از وظایف ماست و نباید سیستم اداری خودمان در امر سرمایه گذاری و کار در استان مانع تراشی کنیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مساله بیکاری از یک مسئله اقتصادی به مساله ای اجتماعی تبدیل شده و نباید اجازه داد به شرایط سخت تر تبدیل شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در آمارهای اشتغال تمام گروه های سنی محاسبه میشود اظهار کرد: اگر بخواهیم تنها نیروهای شاغل در رده سنی ۲۰ تا ۴۰ را در نظر بگیریم قطعا درصد بیکاری خیلی بیشتر از آمار فعلی است.

شریعتی تصریح کرد: با آغاز عملیات فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری، برای ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود و در کنار آن فولاد جهان آرا، کک سبز، سه سد تنظیمی، طرحهای فاضلاب و ساخت دو تصفیه خانه در شهرهای آبادان و خرمشهر که کارشان شروع شده توانسته امید به زندگی و توسعه و رونق را در میان مردم افزایش دهد.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: علاوه بر دولت، نمایندگان مردم در مجلس نیز به شدت پیگیر هستند و در این زمینه نقش ویژه داشته اند و با پیگیری آنها برخی از طرح ها در حال اجراست.

استاندار خوزستان با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار شغل در آبادان ایجاد شده عنوان کرد: زیرساختهای توسعه منطقه در حال شکل گیری است و برای آنکه کارها سریعتر پیش رود باید دستگاههای اجرایی با همکاری با همدیگر برای تسهیل در امور بکوشند.

شریعتی با اشاره به توافق 500 میلیارد تومانی با بانک ملی برای تسهیلات کم بهره اشتغالزا بیان کرد: در هفته جاری ما به تفاوت بهره این تسهیلات که حدود 100 میلیارد تومان می شود را به بانک ملی پرداخت خواهیم کرد تا این بانک بتواند با فراغ بال و طیب خاطر نسبت به اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزا اقدام نماید. 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 809323
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.