به گزارش ایرنا حجت توکلی روز بکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور ساماندهی شبکه و مقابله با بحران ناشی از گرد و غبار، عملیات تعویض 2هزار مقره سرامیکی با سیلیکونی از سطح شبکه برق در شمال غرب اهواز آغاز شد.
وی افزود: هجوم گرد و غبار با منشا داخلی در چند سال اخیر آسیب زیادی به شبکه برق این شهرستان وارد کرده که با بروز اندکی باران، امکان وقوع قطع برق بالا رفته و در نتیجه ارایه خدمات رسانی مطلوب را به شهروندان را مختل می کند.
مدیر امور برق منطقه 2 شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: تلاش داریم با بکارگیری تجهیزات مناسب با شرایط اقلیمی جدید در کلانشهر اهواز، پایداری شبکه را افزایش دهیم.
وی بیان کرد: عبور گرد و غبار با منشا داخلی از مناطق آلوده به مواد قلیایی همراه با رطوبت بالا باعث تشکیل ترکیب جدیدی می شود که با نشستن روی شبکه به ویژه همراه با بارش باران خفیف در فصل زمستان و ایجاد اتصال کوتاه احتمال قطع برق را افزایش می دهد.
توکلی در خصوص برنامه ریزی مقابله با تاثیر گرد و غبار بر شبکه برق گفت: گرد و غبار با منشا داخلی به دلیل نزدیکی کانون دارای غلظت بالایی بود که باعث افزایش هزینه زیادی شده که با برنامه ریزی صورت گرفته و عزم جدی برای بهبود ساختار شبکه تلاش داریم آثار مخرب آن را کاهش دهیم که در نخستین گام مقره های سرامیکی قدیمی را تعویض و با جایگزینی مقره های سیلیکونی جدید با فاصله خزشی بالا، مشکلات مربوط به این قسمت را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: کار تعویض 2هزار مقره سرامیکی در شمال غرب اهواز با بکارگیری 15 گروه عملیاتی آغاز شده و در گام نخست مسیرجاده اندیمشک، فرعی توسعه نیشکر دهخدا به طول 10 کیلومتر را زیر پوشش دارد که با بکارگیری 530 مقره سیلیکونی در حال انجام است.
براساس این گزارش در بهمن پارسال وقوع توفان گرد و غبار همراه با بارش باران موجب اختلال و قطعی وسیع برق در 12 شهرستان خوزستان شد.
/7152 / 6037
خبرنگار: محمدرضا خبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.