به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه اهواز ضمن تبریک هفته وحدت و روز دانشجو با اشاره به اینکه دانشجویان وارثان انقلاب اسلامی هستند، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرموده اند که قشر دانشجو تاثیرگذار و رکن انقلاب است، از همین رو بر تمام مسئولان واجب است که زمینه اشتغال دانش آموختگان و ازدواج جوانان را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی از علم آموزی جوانان ما هراس دارند خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب جوانان ما را در محافل لهو و لعب سرگرم کرده بودند.
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان نقش جوانان، دانشجویان و اساتید را در پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل خواند و افزود: انقلاب اسلامی توجه خود را به علم آموزی جوانان در دانشگاه و حوزه معطوف کرد.
وی با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی بر پایه انقلاب فرهنگی بود ادامه داد: زیرا زیر ساخت آن را فکر و اندیشه تشکیل داده است.
حجت الاسلام جوانمردزاده با بیان اینکه جهل ریشه تمام بدبختی های بشر است گفت: در جامعه امروزی عامل پسروی انسان ها از سیر تکامل تعقل گرایی، همین جهل است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین رسالت های پیامبر مبارزه با قوم گرایی و تعصب گرایی بود افزود: پیامبر بت های ظلم و ستم‌ را فرو ریخت اما هیچ کدام از آنها مانند بت جهل گرایی خطرناک نبود.
حجت الاسلام جوانمردزاده تصریح کرد: علم و دانش اگر در مسیر هدایت و روشنگری باشد امری مقدس است، در دین اسلام نیز علم آموزی یکی از ارزشمندترین عبادت ها ذکر شده است برهمین اساس قشر دانشجو و دانشگاهی از مرتبه والایی برخوردار است.

6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.