سیده الهام قاضی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: در این جشنواره غرفه هایی شامل، سوغاتی ها از جمله کلوچه، لوزی کنجی، سیلون، ارده، عسل کنار، صنایع دستی: گیوه دوزی، خراطی، معرق، کپو بافی، جاجیم بافی، نمد مالی، سفالگری و قفل سازی عرضه می شد.

قاضی زاده افزود: همچنین غرفه های کودک،گویش و فرهنگ و ادب دزفولی, جاذبه های تاریخی و طبیعی,فرصتهای سرمایه گزاری، انجمن های مردمی، غرفه نمایش عکسهای قدیمی دزفول برای اولین بار، غرفه دمنوش خانه و غذاهای سنتی، ماس اووا، قلیه، گنجشک و ... از دیگر برنامه های اجرایی این شب ها بود.

وی اظهار کرد: جشنواره شب های فرهنگی گردشگری شهر دزفول از ۱۵ آذر در محل "خانه تیزنو" آغاز به کار کرد و امشب به کار خود پایان می دهد.

دبیر این جشنواره توضیح داد: در روز افتتاحیه تعدادی از فعالان گردشگری ازجمله جناب آقای دباغ از فعالان نمونه شهر دزفول، رئیس شورای شهر دزفول و دیگر فعالان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سخنانی را ایراد کردند. اجرای موسیقی دزفولی و شعر خوانی به گویش دزفولی و برپایی غرفه گویش و فرهنگ از دیگر برنامه های متنوع این جشنواره بود. این جشنواره به حمایت شهردار دزفول و میراث فرهنگی برگزار شد. 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 807325
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.