کیخسرو چنگلوایی پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای کشاورزی شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سالانه 16 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان خوزستان تولید می شود و این استان در تولید گندم مقام اول کشور را دارد.
وی با بیان اینکه 38درصد ذرت دانه ای و 40 درصد شکر کشور در استان خوزستان تولید می شود بیان داشت:با توجه به ظرفیت‌ های استان خوزستان به ویژه با اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در این استان می توانیم از تولید فعلی نیز فراتر رفته و تا سال 1404 از تولید 16 میلیون تن به تولید 27 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان خوزستان دست یابیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه کشت گندم از 15 آذر ماه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود:امیدواریم همچون 6 سال پیش با روند روبه رشد کشت و تولید گندم ،خوزستان بار دیگر در تولید و خرید گندم در کشور به رتبه نخست دست یابد.
چنگلوایی میزان خرید محصول گندم امسال از کشاورزان خوزستانی را یک میلیون و 355هزار تن عنوان کرد و گفت:انتظار داریم تا مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی به موقع پرداخت شود.
وی با بیان اینکه برای کشت گندم در استان خوزستان هیچ مشکلی وجود ندارد افزود:سطح اختصاص یافته به کشت گندم آبی در استان حدود 380 هزار هکتار آبی و 150هزار هکتار گندم دیم می باشد.
چنگلوایی در ادامه با اشاره به کشت بیش از 47هزار هکتار ذرت دانه ای در استان خوزستان گفت:برداشت محصول ذرت دانه ای از چندی پیش در استان خوزستان آغاز شده و هماهنگی بین بورس و شرکت بازرگانی دولتی همچنین شرکت پشتیبانی اموردام برای خرید محصول ذرت انجام شده است.
چنگلوایی گفت:قیمت خرید ذرت دانه ای در بورس برای هر کیلو گرم 2 هزار ریال نسبت به سال گذشته افزایش داشته و این خود نوید خوبی به کشاورزان ذرتکار خوزستانی است.
وی گفت: شهرستان شوش در تولید محصولات کشاورزی به ویژه گندم و ذرت از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و این نوید رامی دهیم با کارهای زیربنایی که در دست اجراست در آینده نزدیک و حداکثر تا سه سال آینده میزان تولیدات کشاورزی شهرستان شوش به 2 برایر افزایش یابد.
سالانه یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.
7280/6068
خبرنگار:مجتبی پناهی** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.