آنان صبح پنج شنبه با حضور در مقابل دفتر همایون یوسفی یکی از نمایندگان مردم اهواز در مجلس خواهان دخالت مسوولان و پیگیری خواسته شان شدند .
یکی از این معلمان حق التدریسی که خواست نامش فاش نشود به ایرنا گفت: شرایط آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به گونه ای است که هیچ تضمینی برای تبدیل وضعیت نیروهای با سابقه حق التدریسی که اکنون دراین سازمان مشغول به کارند، وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 12 سال سابقه تدریس در مقطع پیش دبستانی و سه سال در مقطع ابتدائی را دارم افزود: یکی از موارد استخدام مطرح شده شرط سنی است که تنها متولدین 1360 به بعد را واجد شرایط تبدیل وضعیت عنوان کرده و اگر چه عنوان شده که سابقه تدریس از سقف سنی کم می شود اما حتی در این شرایط نیز بسیاری از نیروهای حق التدریس فعلی امکان استخدام شدن را از دست می دهند.
این فرد یکی دیگر از موارد را داشتن مدرک تحصیلی در رشته های مرتبط خواند و یادآورشد: در اینکه افرادی با تحصیلات مرتبط باید استخدام شوند شکی نیست اما تکلیف نیروهای قراردادی که هرکدام حداقل 15 سال سابقه تدریس در مقطع پیش دبستانی و دبستان دارند چه می شود؟
وی با انتقاد از پایین بودن حقوق معلمان حق التدریس گفت: میزان دریافتی ما حتی از حقوق تعیین شده مطابق قانون کار نیز بسیار کمتر است. ضمن آنکه از ابتدای سال تحصیلی تاکنون تنها حقوق مهرماه پرداخت شده است، اگر ما این وضعیت را تحمل می کنیم به خاطر چشم انداز استخدام و آینده شغلی است که اکنون با این شرایط از ما سلب می شود.
سایر افراد حاضر در این تجمع نیز با عنوان کردن موارد مشابهی ، نگرانی خود را بیان کرده و خواهان احقاق حق خود شدند.
بنابراین گزارش،وزیر آموزش و پرورش چندی پیش گفته بود: سیاست کلی دولت برای آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها، تبدیل وضعیت پیمانی ها و قراردادی هاست که حدود12 هزار نفر هستند و من امیدوارم بتوانم موافقت دولت را برای تبدیل وضعیت پیمانی ها به رسمی و قراردادی ها به پیمانی بگیرم.
نمایندگان مجلس خواستار استخدام نیروهای حق التدریس بدون برگزاری آزمون هستند اما آموزش و پرورش این امر را در تضاد با کیفیت‌بخشی به نظام تعلیم و تربیت می‌داند. این مخالفت‌ها منجر به طرح نامه‌هایی در مخالفت با استخدام نیروهای حق‌التدریس از یک سو و از سوی دیگر نگارش نامه‌های اعتراضی این نیروها شده است.
بنابر اعلام آموزش و پرورش خوزستان، با وجود جذب و بکارگیری سه هزار و 200 نفر معلم حق التدریسی در ابتدای سال تحصیلی جاری، این اداره کل در حال حاضر با کمبود هفت هزار نفری معلم در کل استان مواجه است.
6002 خبرنگار: ندا رضاپور**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.