مازیار یزدانی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در اهواز افزود:برای 2 خطه کردن مسیر ریلی قم -دورود نیز باید از فاینانس خارجی و یا طرح های مشارکتی استفاده کنیم.
وی گفت: از چهار بلاکی (مسیر یک ایستگاه تا ایستگاه دیگر) که برای بازسازی در مسیر خط آهن دورود - اندیمشک برنامه ریزی شده بود یک بلاک به پایان رسیده و امیدواریم با بازسازی بلاک دوم مشکلات این نقطه حل شود.
یزدانی افزود: 2 بلاک دیگر در اداره کل راه آهن زاگرس و لرستان است که به طور همزمان تا پایان سال مورد بازسازی قرار می گیرند تا در مسیر ریلی دورود - اندیمشک دیگر شاهد مسدودی بلندمدت نباشیم.
وی ادامه داد:به دلیل شکستگی پی در پی ریل در این مسیر، در بسیاری مواقع مجبور به کاهش سرعت بودیم و بازگشت به سرعت مجدد استهلاک بسیاری در پی داشت اما با اتمام پروژه بازسازی این محور شامل توازن سرعت در تمام طول مسیر هستیم.
وی گفت: یکی دیگر از ملزومات بازسازی این مسیر ریلی، ارتقای ایمنی قطارها است.
یزدانی با اشاره به اینکه احداث مسیر ریلی هزینه بسیاری دارد اظهارکرد: مسیر ریلی تهران - اهواز - سربندر در حد فاصل بین قم - دورود - اندیمشک یک خطه است که برای بهره گیری بیشتر از ظرفیت موجود خوزستان باید این محور 2 خطه شود.
وی ابراز امیدواری کرد 2 خطه شدن مسیر ریلی دورود - اندیمشک، موجب افزایش سرعت حرکت قطارها و نیز ایمنی در این مسیر شود.
در چهار سال گذشته 9 میلیون و 998 هزار و 262 تن کالا از طریق خط آهن به خارج از خوزستان ارسال و 15 میلیون و 617 هزار 905 تن بار از طریق خطوط ریلی وارد خوزستان شده است.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.