معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کسب رتبه کشوری وارنیش فلوراید توسط این دانشکده در سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ارمین خالق‌جو، امروز در آبادان اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت یکی از واحدهایی که به معنای واقعی در حوزه بهداشت دچار تحول شده، واحد بهداشت دهان و دندان است که اقدامات موثری در خصوص احداث، نوسازی، تجهیز مراکز و ایجاد زیرساخت‌ های مناسب در حوزه دندانپزشکی و هم چنین اجرای برنامه‌ های کشوری ارتقای سلامت دهان و دندان گروه هدف (کودکان 6 تا 24 ماهه و3تا6 سال و 6تا14 سال) صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان تهیه و توزیع 66 هزار و 980 عدد مسواک انگشتی و 130 هزار بسته وارنیش فلوراید به تمام مراکز بهداشتی، پایگاه‌ ها و خانه‌ های بهداشت انجام شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: اجرای طرح وارنیش فلوراید برای کودکان 3تا 6 سال و 6 تا 14 سال هر 6 ماه یک بار در مراکز، پایگاه‌‌ ها، خانه‌ های بهداشت و مدارس ابتدایی و متوسطه اول انجام می‌شود.

وی با اعلام این خبر که راه‌ اندازی و تجهیز واحد های دندانپزشکی از 3 واحد در سال 93 به 16 واحد داندانپزشکی در 6 ماهه اول سال 96 ارتقاء یافته است، افزود: در خصوص اجرای وارنیش فلوراید دانش‌آموزان در سال 95 این دانشکده رتبه اول کشوری و در سال 96 تاکنون که 90 درصد طرح اجراء شده است، رتبه دوم کشوری را در اجراء و ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در این سامانه را به خود اختصاص داده است.

خالق‌جو خاطر نشان کرد: کسب رتبه اول در تجهیز و راه‌ اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی برای ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در مناطق محروم و دور افتاده به دست آمده است و با همت همکاران بهداشتی شهرستان‌ های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان و حاشیه شهر؛ ثبت اطلاعات مراجعین به صورت آنلاین در سامانه کشوری صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.