عبدالله کعبی پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا آبادان اظهار کرد: این مهم بعد از 12 سال از ابلاغ تشکیل سازمان منطقه آزاد اروند به منظور رونق اقتصادی و جذب سرمایه گذاری و گردشگر اجرا می شود.
وی هدف سازمان منطقه آزاد اروند را جبران عقب ماندگی های هشت سال جنگ تحمیلی و بازگرداندن رونق دوباره به شهرهای آبادان و خرمشهر عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی مدونی برای بازسازی و اصلاح زیرساخت های ویران شده این 2 شهر لحاظ نشده بود.
کعبی نگاه دولت و سازمان منطقه آزاد اروند به شهرهای آبادان و خرمشهر را ویژه و در راستای محرومیت زدایی و رونق اقتصادی آنها توصیف کرد و گفت: دولت یازدهم با هدف بهرمندی همه ساکنان این 2 شهر محدوده منطقه آزاد اروند را افزایش داده است.
وی راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند برای توسعه همه جانبه شهرهای آبادان و خرمشهر را بهره گیری از مشارکت مردم در آبادانی ، سازندگی و بازگرداندن رونق قبل از جنگ تحمیلی توصیف کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند متولی ایجاد زیرساخت ها از جمله ساخت ، تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی، توسعه آموزش و دانشگاه ها، توسعه حمل و نقل از طریق تجهیز فرودگاه و راه آهن، توسعه بنادر، هتل ها و اماکن گردشگری می باشد.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: باید برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در منطقه ایجاد جاذبه کنیم که یکی از این جاذبه ها امنیت سرمایه گذاری و فراهم کردن زیرساخت ها است.
وی اظهار داشت:امنیت سرمایه گذاری در محدوده سازمان منطقه آزاد اروند در حد مطلوبی است و زیرساخت های خوبی برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است.
کعبی در بخش دیگری نقد سازنده را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت: از نقد منصفانه و سازنده استقبال می کنیم و آن را در راستای پیشرفت منطقه می دانیم.
وی افزود: متاسفانه برخی با بزرگنمایی مشکلات نقد مغرضانه را با هدف سلب اعتماد مردم در پیش گرفته اند.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: کسی منکر مشکلات و نارسایی ها در این منطقه نیست ولی مهم این است که حرکت برای عمران و آبادانی شهرهای آبادان و خرمشهر به همت مردم و مسئولان در جریان باشد .
3015//6068/7165
خبرنگار: عدنان جواهری ** تنطیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.